måndag 10 september 2018

doTERRAS eteriska oljor - en fantastisk hjälp för ökad hälsa och välbefinnande


doTERRA är ett amerikansk företag som tillverkar eteriska oljor av absolut högsta terapeutiska kvalitet. Jag har totalt förälskat mig i dem då de är så användbara för så mycket. Varje olja har ofta flera olika användningsområden och kan användas antingen genom att:

  • Intas oralt - blandas i dryck, tas i kapsel eller användas i matlagning/bakning exempelvis.
  • Smörjas/masseras in på huden - på aktuellt område eller under fotsulorna exempelvis.
  • Inhaleras - genom att andas in oljan eller oljeblandningen vi exempelvis att hälla några droppar i handflatorna och hålla framför näsan eller att använda som parfym, i en diffuser eller doftlampa.
Eteriska oljor och de örter/växter/växtdelar som de innehåller har en mångtusenårig tradition inom många läkekonster och delar av världen. Många av dessa växter och deras läkande förmågor ligger till grund för de "kemiska" medicinerna som vi använder i vår västerländska medicin idag.
Idag har vi i väst en stark tilltro till forskning och de mediciner vi tar fram testas och forskas kring noga. Dock finns det inte ett tillnärmelsevis lika stort intresse av att forska om "naturens apotek" som vi hittar i de eteriska oljorna. Anledningen är tragiskt nog att det ofta inte finns några ekonomiska vinster i att fastställa att något som finns i naturen kan ge bot och läkning. Det finns inte något läkemedelsföretag som kan tjäna stora pengar på det...
Dock finns det ändå en del vetenskaplig forskning som stödjer vissa av effekterna av växter/örter som finns i oljorna 👍.


Jag köpte ett startkit med oljor och lite andra produkter från doTERRA för ett tag sedan och jag är som sagt helt förälskad. För det första ska jag säga att jag är MYCKET svårflirtad när det gäller hälsoprodukter. Jag vet inte hur många förfrågningar jag har fått om samarbeten eller möjligheter att sälja produkter och tjäna massor (enligt företagen) pengar. Men för mig är det helt omöjligt att använda och framför allt marknadsföra produkter som inte är 100% rena och där även företaget bakom arbetar etiskt och tar ett socialt ansvar. Här är det bingo på alla punkter!
Nu har jag provat produkterna själv och använt dem på mina nära och kära och är verkligen såld! Det här är något som så många människor skulle kunna förbättra sin hälsa och livskvalitet med hjälp av och till en förhållandevis väldigt liten kostnad och utan större besvär alls.
Därför bestämde jag mig för att själv börja sälja dessa fantastiska oljor (och även andra hälsoprodukter som finns i företaget).
Det här ger mig verkligen en möjlighet att kunna sprida hälsa och välmående till många - vilket är min absolut största önskan 🙏.

Jag kommer att dela med mig av tips och information här på bloggen självklart. På Facebook har jag startat en hemlig grupp där vi även kommer att dela med oss av egna erfarenheter om effekter och användningsområden.  Där kommer den som är intresserad även att erbjudas möjligheten att beställa hem prova-på förpackningar för att kunna testa på en olja innan man eventuellt bestämmer sig för att köpa en fullstor flaska.
Du hittar gruppen här nedan och du är varmt välkommen att vara med om du är intresserad av att lära dig mig. Inga köpkrav alls utan bara en nyfikenhet och ett intresse är det som krävs 😃.
doTerra - eteriska oljor för hälsa och välmående
Facebook-grupp · 5 medlemmar
Gå med i grupp
I den här gruppen skriver jag om fördelar och användningsområden för doTERRAS eteriska oljor, som är oljor av allra högsta terapeutiska kvalitet. Jag ...


En av de oljor som varit helt ovärderlig för mig är den som heter DigestZen (kallas också Zengest). Den är helt suverän för oss som av och till har problem med magen - smärtor/kramper, uppsvälldhet och liknande. Oljan innehåller bland annat en blandning av ingefära, fänkål och koriander.



Jag har tagit ett par droppar i vatten och även masserat in ett par droppar när magen har börjat svälla och svullnaden och krampen har lagt sig i princip omedelbart. För några dagar sedan började jag känna av symptom av maginfluensa (kollegor har varit sjuka så jag har haft smittan nära mig). Jag var kraftigt illamående och hade frossa under natten. På morgonen tog jag ett par droppar i ett glas och masserade även magen med ett par droppar olja. Inom 30 minuter försvann illamåendet helt och magen blev helt lugn. Helt fantastiskt!

Som kostrådgivare träffar jag såååå många personer som har problem med sin mage. I vissa fall handlar det om matallergier eller intolerans, i andra fall om svårigheter för tarmen att bryta ner protein, men allra vanligast är att man har fått diagnosen IBS och inte vet alls hur man ska göra för att kunna hantera sin krånglande mage. Det påverkar livskvaliteten såååå mycket att så gott som dagligen ha en mage som krånglar, sväller upp och gör ont.
Det vore ju helt fantastiskt om många fler kunde få hjälp av den här oljan!
OBS! Du som är sjuk och behandlas av läkare eller annan sjukvårdspersonal ska rådgöra med dem innan användning av oljorna. Produkterna är inte avsedda att diagnostisera, behandla eller bota sjukdomar.

Du som är intresserad av att beställa DigestZen eller någon annan av de produkter som doTERRA erbjuder kan gå in på min sida och beställa.
Du hittar min sida här:
doTERRA - Ulrika Gabriel

Där kan du beställa produkter som intresserar dig och få dem levererade direkt hem till din brevlåda. Om du vill registrera dig som medlem så kan du handla med 25% rabatt. Du förpliktigar dig inte till några fler köp eller att beställa för en viss summa när du gör det. Om det är intressant, så hör av dig till mig så får du information om hur du ska gå tillväga :-).

Mer information om oljornas innehåll och verksamhetsområden för dig som är  nyfiken hittar du på den officiella sidan (läs under fliken "products"):
doTERRA - oficiell sida

Har du frågor och funderingar och/eller vill ha hjälp med att beställa så är du välkommen att höra av dig till mig på: ulrikagabriel(snabela)gmail(punkt)com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...