onsdag 25 maj 2011

ZINKBRIST GÖR DIG SJUK

Flytande zink från Helhetshälsa
Zinkbrist är mycket vanligt då vi idag har svårt att få i oss tillräckligt med zink genom kosten. Underskottet kan leda till en rad olika sjukdomar och problem. Du kan lätt testa själv om du har zinkbrist när du tar zinktillskott i flytande form. 

Sedan en tid tillbaka går jag och resen av familjen till en "alternativmedicinare" som bland annat sysslar med homeopati. Det började med att äldsta dottern fick Tietzes Syndrom, en inflammation i bröstbenet som traditionell läkarvård ansåg att det inte fanns någon bot på, utan det var tvunget att läka ut själv. Det tog 10 månader, men nu är det helt borta. Vi kan naturligtvis inte veta om det hade läkt ut av sig själv under den här tiden, men min fulla övertygelse är att det är med homeopatins hjälp.

Under denna tid som vi (både äldsta dottern och övriga familjemedlemmar) har träffat vår homeopat, så har han lärt oss en hel del om hur våra kroppar fungerar och vad man kan göra för att må bättre.
En av de saker de flesta som vill förbättra sin hälsa bör se över, är om de har zinkbrist.
Zinkbrist är vanligt idag då våra jordar där säd och grönsaker växer och boskap betar, är utarmade på zink.
Om du har zinkbrist i kroppen så leder det ofta till att du istället får ett överskott på koppar i kroppen. Denna kombination med låga zinkvärden och höga kopparvärden kan ge toxicitet med symptom som bland annat:

  • ledvärk 
  • känslomässig obalans/depression
  • hudproblem 
  • PMS
  • håravfall
  • sämre immunförsvar 
  • ökad tendens att drabbas av inflammationer


Hur vet man då om man har för låga värden av zink?
Jo, du kan enkelt testa själv. Vår homeopat rekommenderar flytande zink då det lättare tas upp på cellnivå i kroppen. Det är lätt att hitta zinktabletter, men är du intresserad av att ta zink som kosttillskott, så rekommenderar jag att du googlar efter flytande zink om du inte hittar på din hälsokostaffär. Helhetshälsan (se bilden) har flytande Zink som både kan användas som test och som tillskott.
Det positiva med den flytande zinken är dessutom att du lätt själv känner om du har zinkbrist eller inte. Om du inte har tillräckligt med zink i kroppen så kommer inte zinktillskottet du tar att smaka något, eller bara ha en lätt bismak (metallisk). När dina zinknivåer börjar öka kommer du att känna mer och mer smak. Tillslut blir det riktigt illasmakande och då har du tillräckligt med zink i kroppen. Om du fortsätter att ta zinktillskott trots att nivåerna är tillräckliga så kommer din kropp att reagera genom att du helt enkelt kräks upp din zinkdos.

14 kommentarer:

  1. Intressant! Vill genast testa om jag har zinkbrist eller ej. Fast 500 ml vill man ju inte köpa om man bara vill testa (googlade på flaskan). Och på övriga sajter hittar jag bara kapslar.

    SvaraRadera
  2. Stilla tankar - Härifrån har jag beställt ett par tillfällen, det är en flaska på 100 ml. http://www.vitaminbutiken.se/produkter/mineraler/mineralbrist-tester-zinkbrist/zinksulfat-brist-status-test-flytande-vatska-kosttillskott.html
    Finns säkert andra alternativ också, men det är som sagt svårt att hitta zink i flytande form.

    SvaraRadera
  3. Själv äter jag tabletter efter att ha gjort en EIS + lite andra kosttillskott som jag också har brist på.
    Men något som många har för lite av och som lätt är avhjälpt är magnesium. Kan inte vara utan många dagar utan att få tillbaks kramper nattetid i benen och myrkryp.

    Var rädd om dig, finaste vän och ha en bra dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fighter - det stämmer att vi ofta har för lite av även magnesium. Bra att kolla upp sin värden och halter lite då och då. Tyvärr är det sällan så positiva till det på läkarstationen är min erfarenhet. Bättre då att vända sig till alternativmedicinen. Stor varm kram till dig du härligt!

    Britt - :-)

    SvaraRadera
  5. Zink finns att ta hem på hälsokost kostade 132 kr och då räcker den 14 dar . Dels så tar kroppen upp lösningen bättre än tabletter som apoteket hade .

    SvaraRadera
  6. Inflammationen i bröstbenet skulle enligt sjukvården läka ut av sig själv - och så skedde. Varför tro att homeopatin hjälpte till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad som gjorde vad kommer vi aldrig att få några bevis för, men efter månader av sjukdom och smärta så blev dottern efter bara 14 dagar betydligt bättre efter homeopati-behandlingen.

      Radera
  7. Intressant min dotter har tappat smaken efter hon var till tandläkaren och fick en tråd insatt på insidan av framtänderna efter tandställningen. Ganska stark lim som ska fästa denna. Hon tror att det är den som gjorde detta. Fast jag funderar om det kan vara brist.

    SvaraRadera
  8. www.colloidalminerals.se tillverkar och säljer Zink i flytande kolloidal form. Alltså i samma form som kolloidalt Silver vilket gör det väldigt effektivt på cellnivå.

    SvaraRadera
  9. Homeopati är fantastiska saker! Botade min grava ångest jag lidit av i 22 års tid! Vården kunde bara skriva ut lugnande, jag trodde inte på homeopati men efter 8 veckor blev jag av med den.

    SvaraRadera
  10. Jag läste en kommentar online från en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en verklig kärlekspartner (mannen) 2 månader efter att hennes ex-pojkvän bröt upp med henne, med hjälp av en Love spellcaster.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Oduduwa eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är verkliga livet bevisar. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    Så tur för mig att jag stötte på oduduwa e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Oduduwa den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för mina räkning för att återfå min ex-man med sin trollformel och magi.
    Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi blev uppdelade för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek.
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att känna sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone så är det som det känns).
    Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta också fungerar för dig, 100% säker.
    kontakta Dr.Oduduwa för brådskande hjälp för att fixa ditt trasiga äktenskap via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare
    * Magi för framgång och marknadsföring
    * lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDDSHOOK
    * förbannelse upplösning
    * andlig rening
    * fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VIN-SPEL STAV
    Att läsa artiklar på internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag vill tacka chubygreat för det han har gjort för mig. Han gav mig min lycka tillbaka. Jag blev introducerad till chubygreat@gmail.com av en dam som han hjälpte till med livmodern. hon kontaktade chubygreat och berättade för honom om hans problem och med hjälp av stavning av chubygreat tänkte hon och lämnar nu lyckligt med mannen och de två barnen hon nu har. han gav mig detaljer om chubygreat för att kontakta honom att han definitivt kommer att hjälpa mig om jag kontaktar honom. så jag kontaktade honom med hans Whatsapp-detaljer 2348165965904, han berättade för mig de saker jag behövde göra och tillhandahöll att han kommer att använda för att förtrolla mig så att min man kommer tillbaka och älskar mig igen. efter att jag gjorde allt han bad om, kastade han sedan trollben och sa att inom 48 timmar kommer min man att återvända, jag trodde det var ett skämt och skrattade och beslutade att vänta, otroligt nog var hans ord sant som han säger det. du kan kontakta hans e-post med följande information; chubygreat@gmail.com eller Whatsapp 2348165965904. kontakta honom nu och problemet är över eftersom han är en lösning.

    SvaraRadera
  12. Jag vill tacka chubygreat för det han har gjort för mig. Han gav mig min lycka tillbaka. Jag blev introducerad till chubygreat@gmail.com av en dam som han hjälpte till med livmodern. hon kontaktade chubygreat och berättade för honom om hans problem och med hjälp av stavning av chubygreat tänkte hon och lämnar nu lyckligt med mannen och de två barnen hon nu har. han gav mig detaljer om chubygreat för att kontakta honom att han definitivt kommer att hjälpa mig om jag kontaktar honom. så jag kontaktade honom med hans Whatsapp-detaljer 2348165965904, han berättade för mig de saker jag behövde göra och tillhandahöll att han kommer att använda för att förtrolla mig så att min man kommer tillbaka och älskar mig igen. efter att jag gjorde allt han bad om, kastade han sedan trollben och sa att inom 48 timmar kommer min man att återvända, jag trodde det var ett skämt och skrattade och beslutade att vänta, otroligt nog var hans ord sant som han säger det. du kan kontakta hans e-post med följande information; chubygreat@gmail.com eller Whatsapp 2348165965904. kontakta honom nu och problemet är över eftersom han är en lösning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...