onsdag 8 augusti 2018

Röhnish - träningskläder med hjärta och hjärna



Superkul att jag nu under hösten inleder ett samarbete med Röhnisch - ett favoritmärke sedan många år. Röhnisch är ett svenskt märke och också ett familjeföretag som designat snygga och funktionella kläder för träning i tre generationer. Man tillverkar kläder för träning, löpning, yoga, golf, simning samt jackor. Röhnisch gör bara kläder för kvinnor som designas av kvinnor - vilket jag tycker märks tydligt då passformen är helt perfekt.



När vi tränar, oavsett om det är ett lugnt passa på yogamattan eller ett tufft pass i terrängen i skogen så vill vi ju att kläderna ska sitta bra. De ska inte ens kännas att de sitter där, utan bara liksom "vara". Så upplever i varje fall jag dem.
Dessutom är de ju sanslöst snygga också och det finns ett jättestort urval - för olika träningsformer/intensitet, plusstorlekar etc.
Höstkollektionen är helt galet snygg - gå in och kika själv, men på egen risk 😉:
Röhnisch.se

Något annat som jag uppskattar mycket är Röhnisch jobb och medvetenhet kring hållbar produktion.

Badkläderna till exempel är tillverkade av ECONYL® som är en fiber tillverkad till 100% av återvunna fiskenät eller andra former av kasserade nylonprodukter. Materialet är perfekt för badkläder eftersom det är mjukt och formbart. Det är dessutom beständigt mot klor och har förmåga att andas.
Är det inte coolt?!?!?!
Även flera andra plagg tillverkas av återanvänt material. Mina tights du ser på bilden till exempel!

Mina tankar kring träning som en heltidsarbetande + extraarbetande i egen verksamhet, samt mamma till tre hemmaboende tonåringar är att träning ska vara enkelt roligt och fungera i vardagen. Det ska vara lustfyllt, inte kravfyllt.
Jag har varit mer aktiv och rört på mig oftare och intensivare tidigare. Jag är inte där idag då jag jobbar med att läka ut en del virus etc. som finns i kroppen sedan många år och som börjat ge sig till känna de senaste åren. Det har inte varit helt lätt för mig att acceptera att jag helt enkelt inte kan träna hårt och intensivt idag. Jag längtar tillbaka dit. Och jag hoppas att jag kommer att komma tillbaka, i varje fall i större utsträckning än idag.
Men jag älskar att röra mig i vardagen. Och jag avskyr att vara stillasittande längre stunder. Jag har fått höra att jag måste ha någon sorts fysisk-ADHD, och det ligger nog något i det 😉.
Mycket av min fysiska aktivitet får jag i vardagen. Jag går mycket, och cyklar hellre än tar bilen om det är möjligt. Jag älskar att yoga och tar mig en försiktig joggingtur ibland (löpningen är det jag saknar mest och hoppas kunna börja med snart igen). Gillar även att gå med Bungypump-stavar som jag tycker ger en skön genomkörare för kroppen och är toppen för att få fart på lymfsystemet.
Gymträningen kommer också igång om några veckor (tränar som del i mitt jobb) igen och det tycker jag också är skönt även om jag inte pumpar på stenhårt men ser ändå till att musklerna får jobba lite extra 💪.

Imorgon, kan jag ge en sneak peak om, kommer jag presentera en tävling på mitt Instagram-konto i samarbete med Röhnish. Missa inte den för allt i världen då fint pris kommer att tävlas ut.
Här hittar du mitt Instagram om du inte redan följer det:
Instagram - Ulrika Gabriel

Och mer kommer här på bloggen om träning, må-bra, kost och hälsa på alla plan. Så häng med nu under hösten.

Nej, ingen perfekt yogapose 😂. Det är inte helt lätt att få till det när man fotar själv 😉.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...