onsdag 9 augusti 2017

Bästa aluminiumfria deon!




Att vi ska vara försiktiga med kemikalier på vår hud, det vet de flesta - även om en del väljer att ignorera det.... Och att vi bör vara extra försiktiga med att använda deodoranter som innehåller  aluminium är det också många som har koll på. Anledningen är att det finns studier som visar att just aluminium kan öka risken för cancer. I våra armhålor har vi många lymfkörtlar som gör att risken ökar att vi få exempelvis bröstcancer. Det råder delade meningar om detta stämmer då det finns forskning som säger både att det är farligt och annan som menar att det är ofarligt. Jag väljer dock att inte chansa och tänker att aluminium inte är något naturligt som jag vill ha varken på eller i min kropp.

Däremot är det inte helt lätt att hitta en bra deodorant som är aluminium-fri. Jag har provat gånga genom åren och blivit besviken många gånger. Antingen blir de väldigt kladdigt under armarna och det känns som att jag är konstant svettig. Eller så hjälper de helt enkelt inte alls särskilt bra och man känner sig snabbt ofräsch.

Men denna deodorant som finns i flera olika dofter vill jag gärna tipsa om till dig som också väljer aluminium- och giftfritt - Dr Organics (klickbar länk).
Funkar helt perfekt och doftar gott.
Min favorit är kokosdoften (såklart) som doftar lagom diskret och fräscht.
Min man gillar Tea Trea som har en extra antiseptisk verkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...