torsdag 25 juni 2015

Radioprat och självkänsla-kurs på bloggen


Förra veckan fick jag frågan av erfarna radioprataren Charlotte Lauterbach om jag ville vara med på hennes sommarsändningar på P4 Radio Västmanland och prata om självkänsla under sommaren.
Det lät som en spännande utmaning. Jag gillar att få lära mig nya saker.
Och ämnet självkänsla är ju alltid aktuellt. Får jag en möjlighet att hjälpa andra till att bli mer nyfikna på sig själva, våga utmana sig och lära känna sig bättre, så tar jag gärna den.

Men vänta nu!
Jag har ju aldrig pratat i radio...
Och prata spontant.... ska jag inte ha ett manus?
Tänk om jag säger något fel.... eller inte vet vad jag ska svara på en fråga?
Precis här har vi kärnan i självkänsla.
För en person som har normal (eller som många säger -bra) självkänsla, så vågar man anta en utmaning som kan kännas lite läskig. Man behöver inte ha total kontroll.
Man vet att det kommer att lösa sig och man tänker dessutom att det inte är hela världen om man inte har 100% koll. Det är ok.
Att inte kunna svara på en fråga gör inte att man är en värdelös person. Kanske snarare att man är ganska mänsklig.
Att ha bra självkänsla innebär att man vågar frångå säker mark med en förvissning om att det kommer att bli bra - hur det än går. Det du gör är inte samma sak som vem du är.
Du är bra oavsett prestation.

Så idag, torsdag,blir det radioprat med härliga Charlotte klockan 10:30.
Nervös?
Säkert lite pirr, men framför allt nyfikenhet.
Du kan lyssna på oss på 100,5 MHz (Västmanland) eller via datorn: Radio Västmanland.

Och när vi ändå är inne på ämnet självkänsla som jag tycker är så oerhört intressant. Och som jag vet att många önskar att de hade mer av än de har.
Varför inte ta och fokusera på att lära känna dig själv och jobba med din självkänsla nu under sommaren?

Jag kommer att från och med imorgon här på bloggen bjuda er på alla de tips och uppgifter som du hittar i min e-bok 21 dagar till bättre självkänsla.
Du kommer att få en uppgift att jobba med varje dag under de kommande 21 dagarna.
Så häng med här på bloggen så kommer du att få en mycket spännande och utvecklande sommar.
Det enda du behöver förbereda dig med är att ha ett block, eller kanske ännu hellre en fin skrivbok tillhanda och en bra penna. För i ditt arbete med att lära känna dig själv bättre, så ingår en del skrivande.

Så häng med på radion och följ kursen här på bloggen för en riktig självkänsla-boost.
Du som vill ladda ner min e-bok i pdf-format kan du under sommaren göra det för endast 29:- (ord pris 89:-) HÄR, men det är absolut inte något krav för att kunna följa kursen. Du får materialet du behöver här i bloggen.

Jag ser fram emot en utvecklande sommar tillsammans med dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...