onsdag 15 april 2015

Ny kursstart Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT


Snart är det dags igen för uppstart av min populära distanskurs Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT. Jag vet faktiskt inte för vilken gång i ordningen, men jag har jobbat med detta material både individuellt och i grupp i mer än fem år nu. Och jag har inga intentioner på att sluta. För ju mer kunskap jag får genom åren om kost och hälsa, desto mer förstår jag att det är våra tankar och vårt ätbteteende som är grunden till allt. Jag har också haft förmånen att få följa ett stort antal personer som fått hjälp tack vare kursens innehåll och upplägg. Åratal av bantning, matmissbruk och ständigt missnöje får en ände när de rätta redskapen infinner sig.

Det är inte något mirakelkur och det är inte något quick-fix. Troligtvis därför som det fungerar både på lång och kort sikt. Du som vill komma tillrätta med din vikt och din hälsa måste se på det som ett långsiktigt projekt där du ska hitta hållbara strategier.
Det handlar om att hitta en fungerande och hållbar vardag. För de flesta kommer det att finnas utrymme för "slarv och utsvävningar" ibland. Är grunden bra så så spelar inte få och små avsteg någon roll alls. För de som har någon form av beroendeproblematik/missbruk kan det dock vara frågan om "allt- eller inget". Men de flesta klarar att hitta en bra balans.

I kursen jobbar du med dina tankar om dig själv och om hur och varför du äter.
Du jobbar med att stärka ditt självförtroende.
Du jobbar hela tiden fram strategier som fungerar för dig.
Du får lära dig att hantera misslyckanden - som är grunden för att lyckas.
Du som vill får också välja att följa någon form av diet under kursen om du vill (inte ett måste). Här är det viktigt att hitta en diet som är hälsosam och som fungerar som en långsiktig kosthållning.

Kursen har hittills alltid blivit fullbokad.
Nästa kursstart är den 4 maj. Vi tjuvstartar i den hemliga gruppen på Facebook veckan före.
Vill du vara säker på att få plats denna omgång, så anmäl dig redan nu. Det finns bara ett fåtal platser kvar.

Du kan läsa mer om kursens upplägg och innehåll HÄR.

Så här har det sett ut för några av de tidigare deltagarna:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...