måndag 5 januari 2015

Hälsosam snabbmat - det är min grej det!



Jag gillar att äta nyttig mat.
Jag gillar att laga nyttig mat.
Men, jag gillar inte att hålla på med en massa "finlir". Jag vill att det ska gå snabbt.
Alltså nyttig mat som går snabbt och enkelt att laga.
Det är min grej!
Så nu när vi går in i 2015 tänker jag lägga fokus på just det. Det är min hälsomission helt enkelt och något som jag vill inspirera fler till att äta och laga.
Jag vet nämligen att det finns många som är intresserade av att äta nyttigt, men som tror att nyttigt = tidskrävande och krångligt.
Så är det verkligen inte i min värld.

När jag lagar mat och bakar så vill jag för det mesta att det ska säga "tjofftjoff", så ska det vara färdigt.
Mixa ihop, röra ihop, blanda ihop och så in i ugn, ner i kastrull eller pang ner på tallriken.
Och så MÅSTE det smaka gott.
Det spelar inte någon roll hur nyttigt det är om det inte smakar gott.
Superviktigt!



Snabbmat med GOTT samvete!
Är det något som passar dig med?
Håll då koll här på bloggen efter en massa tips och recept.
Och håll koll på:
Instagram
Pinterest
Twitter
Facebook

Som vanligt är mina kriterier för nyttig mat:

  • MYCKET grönsaker
  • Vetefritt
  • Glutenfritt
  • Sockerfritt
  • Mjölkfritt
  • Laktosfritt

#snabbtochnyttigt
#tjofftjoff

#gröntärskönt
#vetefritt
#medgottsamvete
#glutenfritt
#sockerfritt
#mjölkfritt
#laktosfritt

Har du några frågor, tankar, idéer eller önskemål? Hör gärna av dig till mig!
Skriv en kommentar här på bloggen eller på min Facebooksida, på Instagram eller på twitter.
Berätta vad du saknar, eller vad du vill ha mer av.

Låt oss hjälpas åt att göra 2015 till det hälsosammaste (och lätt-/snabblagade) året hittills.
Med inspiration och matglädje och i frånvaro av pekpinnar.



2 kommentarer:

  1. Intressant! Ser fram emot att bli inspirerad! Intresserad av allt på denna front! Båda för att kocka hemma och i husvagnen...

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig. Smakrikt, näringsrikt OCH enkelt/snabbt är bra. Ibland orkar man inte stå i köket i flera timmar. Men så är de självklart underbart att ibland laga den där tidskrävande måltiden som i slutändan blir gudomlig! Ser fram emot dina recept. /Sabine

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...