onsdag 31 december 2014

Tack för allt 2014 och hjärtinnerligt välkommen 2015


Ännu ett kalenderår har gått.
Inför 2014 kände jag en oerhörd förväntan. Ett pirr och ett bubblande i kroppen. Som sockerdricka.
Den känslan har kommit och gått under året.
När jag blickar tillbaka ser jag att det är väldigt mycket som jag har "åstadkommit". Jag har haft förmånen att jobba med precis det jag vill. Jag har träffat många underbara människor, Jag har fått chansen att prova på sådant som jag varit nyfiken på.
En kort summering av 2014 skulle kunna vara - det hände väldigt mycket!
Och jag är så oerhört tacksam över allt jag har fått göra och alla människor jag mött.
Jag är verkligen lyckligt lottad.

De senaste dagarna har jag haft julledigt och umgåtts med min familj. En efterlängtad ledighet efter en rolig, men också mycket intensiv höst.
Jag har passat på att rensa och städa ut hemma. Skrivbord, mappar, pärmar och lådor har gåtts igenom och jag har gjort mig av med en massa saker som jag inte längre behöver.
Det känns så skönt!
Bort med det gamla för att kunna lämna plats för det nya.
Tidigare har jag haft lite svårt att göra mig av med anteckningar och "tankar" som jag har tänkt skulle kunna vara bra "framöver". Nu kändes de skönt att slänga dem.
De som är viktigt kommer tillbaka, tänker jag.

Jag har haft lite väl många "bollar i luften" - det finns ju så oerhört mycket roligt att göra...
Jag känner att det är dags att fokusera och minimera.
Jag inser också att en del av det jag har gjort har jag gjort mer för någon annans skull än för min egen.
Jag känner väldigt tydligt att jag behöver fokusera. Plocka bort och göra färre saker.Istället göra dem innerligare och bättre.
Den känslan är så skön.

Inför 2015 känner jag inte något pirr eller några bubblor.
Istället känner jag ett stort lugn.
Det känns tryggt.
Jag känner av ett behov av att fokusera mer på "inåt" och det/de som finns nära mig. Det känns oerhört skönt.


  • Hur summerar du året som gått? Vad är du glad och tacksam över? Vad har du lärt dig? 
  • Vad ser du fram emot under året som kommer? Vad längtar du efter, drömmer du om och behöver du? 
Slutligen vill jag önska er alla en riktigt fin avslutning på det här året. Jag hoppas att du får en nyårsafton som blir ett bra avslut för dig.
Och sedan hoppas jag att 2015 blir precis på det sätt som du önskar och behöver. När du vet vad du vill och behöver är det mycket lättare att hitta vägarna dit.
Ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...