tisdag 16 september 2014

Handla mina och dina favoriter på Bodystore och få 15% rabatt



Mitt favoritshop när det gäller i princip alla av mina hälsoprodukter som jag köper är Bodystore. De har ett oerhört brett utbud, till priser som oftast är lägst på marknaden och deras leveranser är snabba som blixten. Därför känns det extra kul att jag får möjlighet att erbjuda mina bloggläsare möjligheten att beställa varor därifrån under resten av september med hela 15% rabatt på hela ditt köp.

Säkert har du egna favoriter eller nya produkter som du är nyfiken på. Men jag tänkte också passa på att tipsa om några av mina personliga favoriter som jag använder mig av.
Jag börjar med att slå ett slag för de kosttillskott som är viktigast för mig och för de allra flesta för ökad hälsa, bättre energi och stärkt immunförsvar.
Vi har haft en underbar och solrik sommar och solen fortsätter att skina och värma även när vi nu har nått en bit in på hösten. Genom solens strålar kan vår hud lagra det livsviktiga D-vitaminet. Brist på detta vitamin tros kunna orsaka bland annat:

  • Infektionskänslighet
  • Astma
  • Depression
  • Övervikt
  • Cancer
  • Värk (typ fibromyalgi)
  • Benskörhet
  • Hjärtsjukdom
Även om solen fortfarande skiner på oss, så är den nu för långt borta för att vi ska kunna omvandla strålningen till D-vitamin. Våra kroppar har en förmåga att lagra D-vitaminer, men någon gång under hösten så brukar  vårt förråd sina och då är det dags att fylla på.
Det finns kost som är rik på D-vitamin. Några exempel är:
  • Ägg
  • Feta mejeriprodukter
  • Fet fisk
  • Svamp (plockad i skogen)
Dock är det svårt, för att inte säga omöjligt att äta sig till de mängder som behövs. Det är alltså bäst att komplettera med ett tillskott under de mörkare månaderna då inte solens strålar når oss på samma sätt. Jag brukar rekommendera att man tar tillskott av D-vitamin från mitten av september och fram till april. De allra flesta svenskar har brist på D-vitamin och generellt kan sägas att ju mörkare hy du har, desto större behov av att fylla på med extra vitaminer.

Jag gillar Helhetshälsas produkter som alltid är renast och bästa möjliga. Helhetshälsa erbjuder både D-2 och D-3 vitamin. Skillnaden är ursprunget. D2 är ett vegetabiliskt vitamin som kan ätas av dig som inte äter animalisk föda. Där utvinns vitaminer från svamp eller från alger som också kan vara D-vitaminrika. D3 utvinns från fårens ull och ses därför som ett animaliskt vitamintillskott.
Effekten av dem ska vara likadan, så vilken sort du väljer är en smakfråga.

Här kan du beställa Helhetshälsas D2-vitamin och får rabatt på Bodystore.
Här kan du beställa Helhetshälsas D3-vitamin och får rabatt på Bodystore.

För att få rabatten på dina D-vitamin eller på vilka andra produkter som helst (till ordinarie pris) på Bodystore som uppger du denna kod i kassan:

ULRIKA


3 kommentarer:

  1. Visserligen är jag snäll Madeleine, men detta har inget att göra med snällhet, utan bara att jag helt enkelt vill rekommendera det jag personligen tycker är allra bäst :-).

    SvaraRadera
  2. Ha,ha typiskt. Jag klickade hem en beställning från Bodystore och efter det så gick jag in på din blogg och läser detta inlägg! :-) Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...