måndag 15 september 2014

En resa för Framgång med Qoola Qvinnor till Kroatien


Förväntningarna hos mig var höga. Riktigt höga.
Förra hösten, 2013, åkte jag med på den första konferensresan anordnad av Siv Thuresdotter för nätverket Qoola Qvinnor. Då hade jag inte några särskilda förväntningar. Hoppades få umgås med trevlig kvinnor under några dagar, lyssna på föreläsningar, äta gott och sola och bada. Och det fick jag också. Men vad jag inte hade förväntat mig var "bonuseffekten". Den som bestod i en explosion av positivitet, kreativitet och generositet som uppstod när nästan 100 kvinnor träffades, nätverkade och delade med sig av sig själva och sin kompetens.



Nu i år hade jag höga förväntningar.
Denna konferensresa innehöll ännu fler intressanta föreläsningar inom områden som: marknadsföring, sociala medier, motivation, kost, hälsa och en massa annat intressant. Hela 140 kvinnor följde med på resan i år, så intresset var enormt. De flesta av dessa kvinnor är egna företagare som åker i väg för att nätverka, dela med sig av sin kunskap, lära mer av andra, hitta nya samarbetspartners och nya kunder. Och naturligtvis också för att ha några riktigt trevliga dagar.

Det var svårt att tro att förra årets resa skulle toppas.
Men det gjorde den!
Det blir liksom något magiskt när Siv Thuresdotter rör med sitt trollspö och blandar ihop denna härliga cocktail med kompetenta, generösa och driftiga kvinnor, samarbetet med de oerhört gästvänliga och serviceminded (utöver det vanliga) hotellen Ilirija hotels i Biograd, trevliga restauranger och förvånade nattklubbsägare ( det är en syn när 140 glada, svenska kvinnor, ofta iförda glittriga paljetthattar, rör sig på dansgolv och gator).
Det blir verkligen en framgångsresa. På många olika sätt.
Jag tror inte att någon blir opåverkad över den kraft som uppstår i dessa möten.
Och konferensen är bara början på något helt annat. Olika samarbeten och möjligheter som börjar gro och som fortsätter att växa och frodas även långt efter resan.



Förutom det geniala att samla en stor samling kreativa och engagerade kvinnor på en och samma plats under några dagar med tanken att de ska dela med sig av kunskaper, tankar och erfarenheter, så blir det så klart också tillfälle att njuta av Biograds underbara omgivningar.
Mycket fisk och skaldjur äts och vinet är billigare än vatten.... mer behöver inte sägas där ;-).
Och givetvis gavs det tillfällen till både privata äventyr och upplevelser.
Jag bokade exempelvis en fantastisk massage på hotellet som var en upplevelse utöver det vanliga. 50 minuter kostar ca 300:-.
Härliga löprundor längs Adriatiska kusten blev underbara starter på mina dagar.
För att inte tala om alla trevliga luncher med gott sällskap på de lokala restaurangerna.
Och alla tillfällen till glitter, glamour och party.
För det uppskattas också.

Och reprisen på modevisningen från förra året, som då var en succé.
Förra året var jag en av de lyckliga som fick spatsera på catwalken iförd underbara mockakläder från Ateljé Eliza Design. Så snygga och så gudomligt sköna att bära.
Även i år var det modevisning och Ateljé Eliza Design var med tillsammans med Milook (Be yourself). Jag hade tänkt överlåta mannekängandet till andra Qoola Qvinnor som ville prova på, men det fanns med en drömklänning som det behövdes mina nästan 180 cm för att bäras upp.
Dessvärre hann det bli ganska mörkt när jag gjorde entré, så bilden är lite suddig. Men jag kände mig som en filmstjärna när jag gled ner för den röda mattan iförd den hellånga svarta mockaklänningen från Ateljé Eliza Design.
Ska jag någon gång vandra nedför en röd matta i något festligt sammanhang framöver, då ska det bli i en sådan klänning.

Ulrika Gabriel i drömklänning från Ateljé Eliza Design

Hotellets egen "paparazzi" fångade mig och övriga deltagare på bild när vi minst anande det.

2 kommentarer:

  1. Härlig sammanfattning, Tack igen för joggingturen, vill tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Tack själv bästa Maria, för sällskapet, din glädje och alla dina vackra bilder.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...