fredag 22 augusti 2014

NOURISH - bra hudvård är en självklarhet


Som kostrådgivare och som hälsointresserad allmänt är det viktigt för mig att det jag stoppar i mig är så bra och rena produkter som möjligt. Lika viktigt är det vad jag använder på min kropp, alltså hudvårdsprodukter, rengöring och smink. Huden är vårt största organ och de vi smörjer, tvättar och sminkar oss med kommer in i kroppen i mer eller mindre utsträckning.
Ett märke som jag tycker väldigt mycket om är Nourish. Det är ett brittiskt märke framtaget av Dr. Paulini Hili där tanken är att erbjuda renast möjliga produkt på marknaden med ekologiskt innehåll. Ständigt genomförs studier för att säkerställa att produkterna är effektiva och ger huden bästa möjliga vård och omsorg.
Jag har använt mig av flera av produkterna sedan tidigare och nu senast har jag provat Argan Skin Rescue. Det är ett underbart väldoftande serum som innehåller arganolja, ingefära och citrus bland annat. Det är en perfekt behandling att ge huden efter en sommar med sol och salta bad. Ingredienserna hjälper till att bygga upp och reparera huden och hjälper till att förstärka hudens kollagen.
Redan efter första behandlingen kände jag WOW!
Och nu när jag har använd den i någon veckan är huden fantastiskt mjuk och skön och har fått en jättefin lyster. Så pass att personer i min omgivning har påpekat att jag "strålar" och undrar vilka produkter jag använder. Det här är alltså hemligheten ;-).

Några andra av Nourish produkter som är extra tacksamma att använda nu är deras Golden Toning Sufflésom är en kroppskräm med toningeffekt  som innehåller ljusreflekterande partiklar (givetvis är även denna som övriga produkter ekologiskt i så stor utsträckning som bara är möjligt) vilket gör att sommaren solbränna får extra lyster och djup. Riktigt, riktigt snyggt blir det.
För ansiktet finns Golden Glow Shimmer som är ett mineralpuder (i flytande form) som jämnar ut hudtonen och ger en lyster utöver det vanliga. Den innehåller även ingredienser som är verksamma mot rynkor och hudskador och som ökar hudens fasthet. Jag använder den ibland för att "higlighta" vissa partier i ansiktet eller ibland blandar jag ut den med hudkrämen för lite extra lyster.

De  härliga produkterna från Nourish (som innefattar både hudvård och rengöring) hittar du på Bodystore.se

Strålande hy med hudvårdsprodukter från Nourish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...