fredag 4 juli 2014

Weleda Nourishing Hair Oil - gör underverk för trötta hår



Jag gillar Weledas produkter överlag - naturliga och ekologiska produkter som både doftar och gör väldigt gott. Min senaste favorit som jag inte kan tänka mig ett liv utan nu när håret blivit lite längre är en härlig närande hårolja som doftar fantastiskt av rosmarin och lavendel - Weleda Nourishing Hair Oil. Den innehåller kallpressad jordnötsolja som vårdar håret och gör det både mjukt, lättskött och glansigt.

Det kan vara lite svårt det där med oljor till håret, tycker jag, eftersom de lätt blir fööööör feta och håret istället för att se då där härligt glansigt och friskt ut istället ser ut som att man inte har tvättat det på en vecka. Den här oljan är, som de flesta oljor, väldigt dryg, och det behövs inte många droppar om man bara vill ha lite vårdande effekt och glans på topparna. Resultatet blir inte "tungt" utan snarare lätt och luftigt. Oljan skyddar ditt hår från slitage av borstar, kammar och även värme från fön och plattång om du använder det.
För den som har torr hårbotten går det också bra att massera in oljan en stund i skalpen innan hårtvätt. Låt den gärna sitta i och verka en stund.

Jag som har självlockigt hår tycker att det även går lättare att forma håret när jag har haft i några droppar efter tvätt. Det går att ha i oljan både i vått eller torrt hår. Jag brukar ha i några droppar innan jag borstar och stylar håret och ibland masserar jag in några droppar i torrt hår innan jag ska sova. Jag tycker att det blir en så god och rogivande doft, och så får oljan verka över natten.

Ett perfekt sätt att ta hand om ditt hår nu under sommaren då det utsätts för sol och bad, vilket sliter på håret. Flaskan innehåller 50 ml och räcker i en evighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...