onsdag 1 januari 2014

TACK 2013 OCH VARMT VÄLKOMMEN 2014


Vilket år som gott - 2013.
Fullt av glädje och aktivitet på många plan.
Det är nyttigt att tänka tillbaka på det som varit, för jag inser att jag har väldigt mycket att vara tacksam över.
Några av årets höjdpunkter:

  • Jag utbildade mig till diplomerad kostrådgivare.
  • Intresset för HÄLSOSMARTA - Josefi & Ulrika ökar och ökar: fullsatta föreläsningar och aktivitet på Facbook och blogg.
  • Jag var skeptiskt (mycket skeptisk) till 5:2-dieten som det börjar talas om i början av året. Beslutar mig dock för att prova själv - mest för att motbevisa alla som var så positiva, och tvingades erkänna att det funkar toppen, både för kropp och själ. Utvecklar dock min egen variant som innebär detoxmat (räknar ej kalorier) under två dagar i veckan +  att jag dessa detoxdagar ser till att ha det så lugnt och stressfritt runt mig som bara går. Intresset för dieten/metoden (jag vill hellre kalla det för en teknik) är stor, inte minst i media. Flera artiklar i pressen.
  • En fantastisk resa till Biograd i Kroatien tillsammans med 99 andra Qoola Qvinnor. Vilket land! Vilken miljö! Vilket engagemang! Vilken glädje! Vilken generositet! En WOW-resa på många plan. I maj kan ni följa med Qoola Qvinnor och HÄLSOSMARTA- Josefi & Ulrika på hälsoresa till Kroatien.
  • Familjen - ALLTID tacksam för min underbara familj.
  • Vänner - har inte alltid så mycket tid som jag skulle vilja, men uppskattar verkligen de fina, generösa, roliga och härliga vänner jag har. 
Och så ska då planer smidas för ett alldeles nytt och oförbrukat år - 2014. Jag gillar att planera och fundera, så jag brukar jobba med det under en period och på olika sätt (Visionboards, planerar i kalendern etc.). En liten start här är en "Mer och Mindre Lista".

Mindre av:                                                      Mer av:
Sena kvällar                                                     God kvalitets sömn
Röra                                                                Fokus
Kvantitet                                                          Kvalitet
Stelhet                                                             Yoga 
Där och då                                                       Här och nu
Irritation                                                           Glädje
Hur ser Din Mer- och Mindre Lista ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...