söndag 5 januari 2014

HÄNG PÅ MIN STEGRÄKNARUTMANING - minst 10.000 steg om dagen!


Vintern känns mörk, grå och ruggig - i varje fall på mina breddgrader. Förra vintern bjöd på många och långa promenader på Mälarens is. I år fick jag långfärdsskridskor av tomten, men de lär få ligga i sin förpackning ett bra tag till, kanske resten av vintern.
Det är lätt att man bli energilös och inte orkar ta sig för så mycket. Ett ruggigt väder (lågtryck) och bristen på sol- och dagsljus gör oss lätt trötta och slöa.
Det som piggar upp är ofta det som tar emot - att röra på oss.

Därför utmanar jag mig själv, och hoppas att många fler vill hänga på.
Under de närmaste 14 dagarna hakar jag fast min stegräknare på byxlinningen och målet är minst 10.000 steg per dag. 12.000 steg är bättre och 15.000 steg är målet. Så ser det ut för mig.
Jag skrev om denna utmaning på Facebook, och genast var det många som hängde på.
Kul om vi är många som kan inspirera varandra!

Jag kommer skriva om utmaningen här på bloggen också och lägga upp bilder varje dag på antalet steg jag får ihop. Du får gärna hänga på. Kanske skriver du en egen blogg där du vill skriva om detta? Eller dela på Facebook?

Själv föredrar jag att använda en vanlig hederlig stegräknare utan en massa krångliga knappar och finesser. Räknade steg räcker för mig. Det finns också en hel del olika appar till smartphones som går bra att använda om du föredrar det. Jag tycker dock att en stegräknare är tillförlitligare.
Men du väljer själv vad som känns bäst för dig. Då är chansen störst att utmaningen fungerar för dig.

Så vad säger du?
Antar du min utmaningen under 14 dagar?
Skriv gärna en kommentar här under i sådana fall.

Utmana gärna familj, vänner, bekanta och kollegor för att få fart på både dem och dig.
Vid dagens slut publicerar jag en bild på min stegräknare och antalet steg jag fått ihop. Du får gärna skriva en kommentar på hur många steg det blev för dig och länka till din blogg om du har någon.

Är vi vänner på Facebook? Följ mig även där.
Är vi inte vänner, skicka en vänförfrågan + ett meddelande där du presenterar dig och talar om att du följer min blogg. Jag är mycket sparsam med att acceptera vänförfrågningar av okända personer på grund av trakasserier och falska profiler på Facebook. Därför uppskattar jag en kort presentation.
Du kan också följa mig och utmaningen på min "Gilla-sida" Ulrika Gabriel Coach & Inspiratör - det är bara att klicka på "Gilla".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...