måndag 2 december 2013

DEJTA DIG SJÄLV! Få bättre självkänsla och ett roligare liv.


Många har så mycket runt omkring sig att de sätter sig själva i sista rummet på många olika plan. Oss själva kan vi "ta hand om" när allt annat är färdigt och fixat. Det hela innebär att vi får en ganska otacksam relation till oss själva. Att hamna på sista plats i alla lägen stärker inte direkt självkänslan.

För att både stärka självkänslan och för att få ett mycket roligare liv så finns det ett väldigt lätt "förhållningssätt" du kan anta -  se dig själv som en dejtingpartner.

Börja dejta dig själv!

Genom att tänka på dig själv som en person som du vill:

  • glädja
  • uppskatta
  • umgås med
  • hitta på roliga saker med
precis sådant som du uppskattar att göra med en person som du nyss träffat och som du börjat dejta.

Börja tänk i banor av:
  • Vad skulle jag uppskatta att göra idag?
  • Hur kan jag göra något som får mig att må bra?
  • Vad skulle få mig att bli på riktigt bra humör just nu?
  • Vad kan jag hitta på för "bus".
  • På vilket sätt kan jag ta hand om mig själv idag?
Det kan låta lite banalt, men ge det en chans. Du kommer att bli mycket positivt överraskad över hur detta förhållningssätt kommer att sätta guldkant på din tillvaro.
Det behöver inte alls vara stor, komplicerat eller kostsamt. Allt som oftast handlar de om de där små gesterna i vardagen. 

Du behöver heller inte berätta för någon om vad det är du gör, utan låt det vara din egen lilla hemlighet.
Bestäm dig bara för att öka din livskvalitet och förbättra din självkänsla och börja helt enkelt att flirta med dig själv. Vad kan du göra för på en dejt med dig själv? Hur vill du flirta med dig själv i vardagen?
Här kommer några tips. Säkert har du många fler.

Berätta gärna hur det går för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...