onsdag 4 december 2013

7 WONDER STÄDKIT FRÅN LILLY'S ECO CLEAN GÖR JULRENT HOS MIG



Ju mer produkter jag kan använda som är ekologiska, desto bättre - både för mig, min familj och miljön. Städprodukter är ofta en riktigt kemikalie-cocktail, så jag blev fantastiskt glad när jag upptäckte att det fanns en hel serie: Lilly´s ECO clean med rena och renande produkter.
Jag har provat 7 wonder städkit som är en låda som innehåller:

  • diskmedel
  • allrengöringsspray 
  • avfettnings- och avkalkningsmedel
  • toalettrengöring
  • golvrengöring
  • tvättmedel
  • sköljmedel
Jag fick hem lådan från Bodystore.com häromdagen och julstöket är räddat! Nu kommer mitt hem att glänsa från golv till tak och dofta gott av citron och apelsin framför allt. Barnen tycker att det luktar "konstigt". Jag tycker att det luktar underbart gott och rent. Rent på riktigt liksom - som när mormor städade och använde ättika och en del andra "huskurer".


Här är en jättebra instruktionsfilm om produkterna och hur de bäst används:


Och i helgen fick hela vår lägenhet en adventsstädning med dessa produkter - eller en "home detox" som Lilly's ECO clean kallar det. Och inte bara känns det extra bra att veta att produkterna som används är vänliga för både miljö och människa, de blev riktig härligt och gnistrande rent också.
Jag provade alla rengöringsprodukterna i kök och badrum, tvättbara mattorna provade jag tvättmedlet på och golven i alla rum (både parkett och klinker) fick sig en rengöring med det apelsindoftande golvrengöringsmedlet,
Åhhhhh, den känslan av nöjdhet som infinner sig när hela hemmet är rent och väldoftande.

Skinande rent i handfatet
Bodystore.com kan du beställa den fina lådan (se videofilmen) som 7 wonder städkit kommer i. En perfekt present till dig själv eller en bra julklapp som kommer att räcka länge. Bra pris är det också, endast 329:- för alla produkterna.  

2 kommentarer:

  1. Ohh den där ska jag prova. Jag och kärleken köper numera mest eko mat men pratar om att gå vidare till eko rengöring som är bra för naturen. Så tack så jättte mycket för detta inlägg och upplysningen. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det toppen Sabine att det finns mer och mer av ekologiska produkter inom alla områden! Just rengöringsprodukter är ju normalt en riktig hälso- och miljöfälla, så att hitta sådant som är kemikaliefritt och dessutom fungerar toppen är oerhört värdefullt för mig. Hör gärna av dig och berätta vad du tycker. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...