tisdag 30 juli 2013

ÄNTLIGEN DAGS IGEN - DISTANSKURSEN TÄNK DIG SMAL - GÅ NER I VIKT MED KBT

Snart dax för ännu en kursstart av min populära distanskurs för dig som önskar ta tag i dina matvanor och ditt ätbeteende - Tänk Dig Smal: gå ner i vikt med KBT.
Den 2 september kör vi igång och denna gång kommer vi att hålla till på Facebook. En testomgång med deltagare som gick kursen på Facebook under våren var mycket nöjda med det forumet (snabbare och mer lättillgängligt än via en blogg var några av omdömena).

Innehållet är detsamma som tidigare. Under sex veckor får du dagligen uppgifter att arbeta med som handlar om dina matvanor och ditt ätbeteende. De områden du bland annat får jobba med är:

  • Maten och känslorna
  • Det sociala ätandet -  att äta för att andra tycker du ska.
  • Sug, hunger och känslor
  • Att äta med mindfulness
  • Lära dig hantera "misslyckanden"
  • Planering
  • Mentala verktyg
  • Skapa tid och energi
  • Motivation och pepp

Du som deltar i kursen är med i en Facebookgrupp (hemlig för övriga) och i det forumet finns utrymme för egna tankar, reflektioner, frågeställningar och peppning tillsammans med övriga deltagare. Varje kväll publiceras morgondagens uppgift.
Kursen startar den 2 September och pågår fram till 13 oktober.

Du som vill väljer under tiden en diet att följa. Du som väljer att enbart följa tipsen och råden i kursen och som har några extra kilon du önskar bli av med kommer att märka att dessa kommer att försvinna av bara farten.

Kostnad för 6 veckor 795:- ( kolla med din arbetsgivare om du kan utnyttja friskvårdsbidrag).
Avgiften ska betalas senast 30 augusti. Så snart avgiften är betald får du ett startmaterial per mejl så att du kan förbereda dig på ett bra sätt.
Anmäl dig genom att mejla till: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se
Begränsat antal platser.

Du kan läsa mer om kursens innehåll och vad tidigare kursdeltagare tycket HÄR.
Läs mer på Facebook HÄR.

Några citat från deltagarna som provat på Facebook-kursen under våren:

"Här på Facebook har det varit enkelt att dela med sig och det har varit roligt att peppa och peppas. Det var smidigt att uppgifterna kom som filer. Att dagligen få uppgifter att läsa andras erfarenheter hjälper mig att hålla kvar min motivation. Tack Ulrika Gabriel för ditt engagemang, din värme och för att du delar med dig av dig själv och dina kunskaper. / Hanna"

"... jag har haft snor nytta av att läsa och skriva små kommentarer. Det tycker jag har gett mycket för mig. Att hålla det vid liv och känna att det inte är en traditionell viktminskningskur utan mina nya vanor ska hålla hela livet framöver. Då är det viktigt att inte späka sig, utan att hitta en nivå som jag kan hålla mig till hela tiden. Min devis har varit att jag motionerar för att kunna äta, nu försöker jag vända på det till "jag äter rätt så att jag kan motionera". Tack för en härlig kurs och tack för alla inlägg! / Gun-Marie"

" En bra form att skapa stöd för sig själv och dela erfarenheter som man inte kan dela med alla. /Jenny"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...