fredag 21 juni 2013

I DAG FIRAR VI ÅRETS LJUSASTE DAG - DET HAR EN MENING



För exakt 12 år sedan befann jag mig uppe på förlossningen. Det var dags för mitt andra barn att möta världen. Inte hade jag då en aning om vad som väntade.
Ganska snart fick vi veta att vår son Max (Maximilian) hade Downs Syndrom.
Hela världen rasade. Inget skulle mera bli sig likt.
Vad hade vi gjort för fel?
Vad hade jag gjort för fel?
Varför skulle vi straffas?

Personalen på förlossningen var FANTASTISKA och jag minns så väl den underbara sköterskan som kom in till mig på rummet, satte sig på sängkanten och klappade om både mig och Max.
- Det är årets ljusaste dag idag, sa hon. Det betyder något det. Max har valt att komma till er och att han gör det just denna dag betyder något speciellt.

Hon hade så rätt.
Det var ingen bestraffning. Tvärt om! Det var en belöning att få ett barn som inte är och tänker enligt alla "gängse normer". Han har verkligen berikat våra liv och självklart var det en mening att han kom till oss på årets ljusaste dag.
Att jag dessutom har förmånen att vara mamma till ytterligare två underbara tjejer gör det ännu mer fantastiskt.

I dag firar vi Max 12-årsdag och att det är midsommar.
Jag hoppas att ni också tar tillfället i akt att fira allt ni kan komma på som är värt att fira - ofta mycket mer än man kanske tror.

Var rädda om varandra och ha en fantastiskt midsommarhelg.

2 kommentarer:

  1. Glad midsommar !

    Sportfotograf
    http://www.sportfoton.se

    SvaraRadera
  2. Hoppas Max får en toppendag! Underbart! Blev helt tårögd! Glad midsommar=)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...