onsdag 15 maj 2013

ENERGIBOLLAR MED SUPERGREENS

Här kommer ett recept jag tidigare har publicerat i min och Josefi Dahlbergs gemensamma blogg: HÄLSOSMARTA - Josefi & Ulrika

Supergreens är en produkt från Helhetshälsa som jag uppskattar mycket tack vare de suveräna innehållet. Däremot tycker jag inte att drinkarna man blandar (med vatten, i juicer eller i smoothies) alla gånger blir så delikata...
Funderade därför på vad jag skulle kunna göra med det gröna energipulvret och satte ihop dessa energibollar som garanterat smakar så mycket bättre än vad de ser ut;-).

Istället för att blanda din energidryck med Supergreens kan du istället ta ett par, tre välsmakande energibollar till frukost eller mellanmål och få i dig dagsbehovet av en skön blandning gröna växter inklusive mjölksyrabakterier och fibrer.

Jag valde att inte rulla mina bollar i kokosflingor -  för att hålla barnen borta från dem ;-).

Du behöver:
2 - 3 msk Supergreens från Helhetshälsa
½ dl mandelmjöl
½ dl havregryn
½ riven kokos
5 ekologiska torkade aprikoser
20 droppar SweetDrops stevia clear.
lite vatten

Gör så här:
Blanda alla ingredienser i matberedare eller med mixerstav. Forma till lagom stora bollar. Rull i riven kokos eller chiafrön om du önskar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...