tisdag 1 januari 2013

SAMLA DINA GODA MINNEN OCH FINA STUNDER

Delar med mig av ett tips jag fann på en amerikansk Facebooksida (Natural Living Forum) som är så genialisk att jag måste tips vidare.

Leta reda på en stor burk, gärna i glas som den på bilden, men det går lika bra med någon annan typ av burk också. I denna burk ska du varje dag, med start idag 1 januari 2013 lägga en lapp där du skriver ner sådant som hänt under dagen som du är glad och tacksam över. Det kommer att bli 365 lappar totalt om du skriver en varje dag, så välj en stor burk.

Den 31 december 2013 tömmer du burken och läser igenom alla lappar. Det komme att ta en liten stund, men förstå den härliga känslan.
Detta ska jag definitivt göra - häng på du med. Samla på det goda minnena och glada stunderna.

Ps. Har du en dålig dag under året kan du alltid smyga ner handen i burken och läsa några av lapparna då också.


7 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! En glasburk hittade jag i förrådet och första lappen ligger nu där ;)

    SvaraRadera
  2. En fiffig idé - härligt att läsa lapparna sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst tänk vilken härlig känsla när burken är full av goda minnen och härliga upplevelser.

      Radera
  3. Underbart att samla minnen på burk ! Vi samlar på glädjehögen !
    mvh Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, Jenny! Och att samla på glädjehögen låter ju också fantastiskt. Berätta gärna mer om det !

      Radera
  4. Vilken bra idé! Jag hittade den först ikväll men jag kör igång meddetsamma!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...