måndag 21 januari 2013

RENSA I RÖRAN-UTMANINGEN - VECKA 4

Oh du sköna känsla att fortsätta att rensa. Bort med allt som inte längre behövs och in med ny härlig energi. Ibland känns det bara som att det skapas sköna tomrum, luft, som får fyllas med det som eventuellt kan behövas framöver. Eller kanske bara ge en luftigare och skönare tillvaro.

Förra veckan ägnade jag mig åt hemmets kvittosamling. Vi samlar kvitton på sådant som det är garantier på och även på kläder och sådant som vi förväntar oss ska hålla ett tag. Alla kvitton lägger vi i en mapp sorterade efter vilken affär de är inhandlade in. Jag bara insåg nu att jag och min man inte riktigt har haft samma system när vi arkiverar kvittona. Jag lägger alltid de nya kvittona längst bak i mappen. Min man lägger dem längst fram.... Så det blev till att gå igenom allihopa.
En hel del fick slängas då de inte lägre är aktuella och övriga ligger nu dessutom fint sorterade och i ordning. Vi har dessutom kommit överens om hur vi ska arkivera kvittona framöver - på mitt sätt, så klart ;-).

Hur har det gått för dig som är med i Rensa i Röran-utmaningen?
Är du nöjd med veckans rensning?
Vad ger du dig på under den kommande veckan?

Jag kommer att ge mig på något som känns rätt tråkigt, för det är inte dirket synligt, men jag vet att när det är gjort kommer jag ha så mycket bättre koll på tillvaron - min mejlbox.

Happy rensning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...