onsdag 23 januari 2013

BOKTIPS - Jag blir vad jag tänker av Lili Öst

Det finns bara ett fel med den här boken "Jag blir vad jag tänker" av Lili Öst, och det är lika bra jag berättar det på en gång...
Felet är att jag inte har skrivit boken själv ;-)!

Lili Öst, som är en underbart inspirerande, varm och hjärtlig kvinna och med en fantastisk sångröst och förmåga att beröra på scen har lyckats skriva en bok om många av de bitar som jag själv tycker är jätteviktiga. Och hon har gjort det fantastiskt bra.

Det här är en bok för dig som befinner dig någonstans i livet där du känner att du inte riktigt vill vara. Kanske känns det ganska ok, men du känner ändå att du kan och vill mer. Eller kanske känns det ganska eländigt och du vet inte hur och vad du ska göra för att förändra din situation.
Det är en bok full av kloka tankar, insikter och formuleringar som får dig att tänka till över ditt liv och din situation. Den är inspirerande kryddad med många berättelser från verkliga livet som gör att du känner igen dig, nickar gillande och känner kraft och inspiration till egna förändringar.
Inte minst är den proppfull med tips och användbara verktyg så att du faktiskt av egen kraft kan påverka och förändra ditt liv för att kunna leva som du vill.

Boken bygger på tanken om den starka kraften i Attraktionslagen - lagen som säger att lika attraherar lika. Om du befinner dig i en "eländig situation" och ständigt och jämt fokuserar på det som inte är bra innebär det att du "drar till dig" ännu mer av just det - elände. Om du istället fokuserar på det goda, det härliga och det du vill ha i ditt liv, kommer du liksom en magnet att dra till dig mer av just det. Ditt val!

Det här är definitivt en bok jag rekommenderar till alla som känner att ni vill ha förändring i livet, men kanske inte riktigt vet hur ni ska bära er åt. Här får ni redskapen.
Tankens kraft är enormt stark, och Lili beskriver gång på gång hur du kan använda det till din fördel. Boken är full att kloka formuleringar och citat. Ett av dem:

"Om du fortsätter tänka som du hittills tänkt, kommer du att få det liv du redan har. Är det en god nyhet?"

Fler av Lilis klokskaper kan du ta del av på hennes blogg: Lili Öst blogg
Eller besök hennes hemsida för att ta del av mer av vad hon har att erbjuda och lyssna på hennes SKÖNSÅNG: Lili Öst Production

Boken kan du beställa HÄR.

1 kommentar:

  1. Lili Öst är en kvinna jag har beundrat i många år. Roligt att hon inte bara sjunger, utan även skriver...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...