måndag 10 december 2012

RENSA I RÖRAN-UTMANINGEN

Så där ja! Nu har jag rensat lite bland mina ytterkläder, sjalar, mössor och väskor. De som inte jag längre har användning av kommer att skänkas till hemlös i en manifestation på Stora Torget i Västerås den 26 december: 
Det blev någon jacka, men främst mössor, halsdukar och varma strumpor som jag samlade ihop.

Hur har det gått för dig?
Har du antagit min utmaning att rensa i din röra?
Du behöver absolut inte ge dig på några stora projekt så här inför jul, utan det kan handla om att du rensar ut bland julsakerna, i din sminkväska, skafferiet eller byrålådan. Du väljer själv.
Om du hittar på saker som du inte själv har användning för men som du tror andra kan ha nytta av så förenar du nytta med nöje och ger det till bättre behövande.

Häng med och förena nytta med nöje!
Om du bloggar eller finns på Facebook kan du gärna dela med dig av bilder, tankar och tips för att inspirera andra. Tala gärna om att du är med, så lägger jag upp en länk till dig här på bloggen.

Mitt rensningsprojekt för nästa vecka  blir badrumsskåpet som behöver en rejäl rensning. Där finns också sådant som en hemlös person kan uppskatta: tvålar, schampoon och parfymer exempelvis.



1 kommentar:

  1. Den här veckan är det sovrummet som aska rensas. Jag har beställt ny hylla så det ska sorterar upp och bli ordning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...