tisdag 11 december 2012

GOODIEBAG/JULKLAPP FRÅN BODYSTORE.COM

Produkter från Bodystore.com

Häromdagen fick jag en paket med "prova-på produkter" från Bodystore.com i brevlådan. Jag gillar verkligen Bodystore.com då de har ett mycket brett utbud av produkter inom både hälsokost och träning. Dessutom har de suveränt snabb leverans på det jag beställer. Denna gång var det charmerande Madeleine Camenius på Bodystore.com som packat denna "julklapp" till mig med spännande innehåll att prova på:
  • Urbase - extra basiska mineraler: ett kosttillskott som tillför kroppen basiska mineraler. Ofta äter vi alldeles för sur mat och det påverkar kroppens pH-värde och vår hälsa. Genom att äta mer basiskt får vi en bättre hälsa. Detta pulver är extra finmalet och därför mer lättupptagligt för kroppen. Det innehåller Kalciumkarbonat, natriumhydrogenkarbonat, magnesiumkarbonat, kaliumhydrogenkarbonat, natriumhydrogenfosfat. Två strukna skedar blandas ut i vatten och tas innan man lägger sig på kvällen. Jag har provat några kvällar nu och tycker att det smakar riktigt bra. Återkommer med en närmare recension när jag provat ett längre tag.
  • Kneipps kroppslotion citrus: en härligt doftande naturlig hudkräm som innehåller citron, apelsin, kamomill, ringblomma och meliss. Inga konstiga tillsatser utan bara naturlig ingredienser. Jag har använt den vid några tillfällen nu. Den doftar verkligen fantastisk, men jag trodde först att den med sin lite tunnare konsistens inte skulle hjälpa min nu för årstiden väldigt torra hud. Där hade jag fel, för krämen går fint in i huden, mjukar upp och ger en långvarig fuktighet. En ny favorit!
  • Hudvård från Annemarie Börlind: prova på kit för kombinerad hy. Ekologiska hudvårdsprodukter och företaget stödjer både hållbar utveckling och fairtrade. Gillas!
  • Sporty Tee från DOM - Drop of Mindfulness: ett ganska nytt svensk märke som tillverkar tränings-/yogakläder med tanke och mening. De stödjer exempelvis arbetet i ett projekt som heter Playgrounds i Sydafrika där målet är att ge barn och ungdomar boende i kåkstäderna en bättre och tryggare miljö. 5 % av DOP's omsättning går till detta projekt. BEUNDRANSVÄRT! Dessutom är denna träningstop gudomligt skön att bära och sitter supersnyggt. Kalasbra passform. Nästan för snygg för att enbart använda till träning ;-).
Jag testar Sporty Tee från DOM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...