lördag 29 december 2012

AVSLUT OCH NYSTART



2012 är snart till ända och 2013 står för dörren.
Egentligen är starten på ett nytt år ingen större skillnad än starten på en ny månad eller en ny vecka... Ändå ligger det lite magi över just ett årsskifte. Det blir tydligare att vi lämnar något bakom oss och står inför något nytt. Det är bra. Vi behöver då och då göra bokslut med det som varit, göra avslut, stänga, tacka, försöka förstå, acceptera och känna oss stolta över. Och dessutom fundera över vad vi vill ha med oss i framtiden och planera för det. Få tillfällen lämpar sig bättre för det än just vid ett årsskifte.

För att hjälpa dig med att göra ett bra avslut på 2012 och få bra fokus och energi med dig in i 2013 har jag sammanställt ett arbetsmaterial som du kan ladda ner gratis här. Du kan se det som ett sorts bokslut över året som gått och en plan och ett fokus på året som kommer.
Så klicka på länken nedan och ladda ner och skriv ut ditt material. Tipsa gärna familj, vänner och bekanta som du tror också kan ha nytta av det.
Skriv gärna en kommentar om hur du tyckte att uppgiften var och vad den gav dig.



Som ett komplement till denna övning och för att ge dig extra mycket kraft och fokus på det du vill satsa på under 2013, rekommenderar jag att du gör en Passionstavla, eller en Visionboard som det också kallas. Du kan läsa mer om det HÄR. Jag kommer att göra min egen Passionstavla under de närmaste dagarna och lägga upp den här på bloggen. Du får JÄTTEGÄRNA mejla mig en bild på din Passionstavla om du vill. Då kan jag lägga upp den här och på så sätt hjälps vi åt att inspirera varandra.
En bild säger mer än tusen ord, säger man ju.

Så här kan en Passionstavla/Visionboard se ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...