onsdag 4 juli 2012

FROSSA I LJUDBÖCKER I SOMMAR

Jag ÄLSKAR verkligen böcker och tycker många gånger att det är är synd att jag inte hinner läsa så mycket som jag skulle vilja. Jag tycker om att läsa många olika typer av böcker: romaner, deckare, faktaböcker, personlig utveckling m.fl. Mest av allt tycker jag om att läsa biografier. Jag tycker att det är både spännande, intressant och utvecklande att höra andras livsberättelser.

Jag tycker egentligen bäst om "riktiga" böcker - det vill säga sådana man läser och bläddrar i. Men, de senaste åren har jag även insett den oerhörda fördelen med att även lyssna på ljudböcker. Numer finns de flesta böcker även som ljudböcker och det är fantastiskt att kunna lyssna på något spännande, intressant eller utvecklande när jag är ute och går, cyklar eller åker bil till exempel.
Jag ser numer ljudböcker som ett fantastisk komplement till vanliga "pappersböcker".

Sommar och semester är ett ypperligt tillfälle att både läsa och lyssna på en massa böcker. Jag tipsar gärna om min favortisajt STORYTEL där jag beställer mina ljudböcker ifrån. Där kan jag lyssna på streamade ljudböcker och behöver således inte ladda ner dem till min telefon.
Just nu har Storytel ett kanonerbjudande! Du får prova på deras ljudbokstjänst under två månader för 99:-. Då får du lyssna på så många ljudböcker du bara hinner. Passa på!

Jag tipsar gärna om några biografier jag själv nyligen har lyssnat på:

1 kommentar:

  1. Tänk, jag läser knappast alls nuförtiden. Jag tycker att det är ett sådant informationsflöde hela tiden, så att behöva engagera mig i andras liv, som ju bokläsandet innebär, blir bara en extra stressbörda.
    Ann

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...