onsdag 22 februari 2012

TÄNK DIG SMAL - KURSEN PÅGÅR

Nu är mitt gäng som följer min distanskurs Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT inne på sin tredje vecka. Bilden som du ser bredvid är från den gemensamma bloggen som gruppen har tillgång till och där jag varannan dag publicerar en ny övning/uppgift. Deltagarna har också möjlighet att skriva egna inlägg i bloggen för att be om råd, få stöttning eller heja på sina kamrater. Likaså går det att skriva kommentarer till varje inlägg.

Det är nu femte kursen jag håller och jag kan inte sluta att fascineras av kraften både i upplägget på kursen som grundar sig i beprövad KBT och gruppdynamiken och känslan som blir i gruppen. Som deltagare kan du själv välja hur mycket du vill interagera och även om du vill ha privat coaching av mig eller nöjer dig med den du får på bloggen i texter och kommentarer.

Många av deltagarna som går nu och som har gått tidigare kurser är bantarproffs. Och som ni förstår är det inte en lyckad karriär eftersom övervikten inte vill försvinna. Det är så härlig att höra dessa erfarna kvinnor (och några få män) förundras över hur effektivt det är att arbeta med tankar och handlingar. Det händer grejer och det gör det fort.

Denna omgång är det två härliga tjejer som bloggar om sitt deltagande. Läs gärna hur det går för dem:

Om du tycker att det låter spännande med denna distanskurs som visserligen heter Tänk Dig Smal, men som egentligen inte har fokus på din vikt, utan mer på vad du har för tankar om dig själv och dina matvanor - viktnedgången blir en bonus om du har kilon du kan bli av med, så läs mer om upplägg och innehåll HÄR:

Nästa kursstart är 2 april och ännu så länge finns det platser kvar. Du kan preliminärboka redan nu för att vara säker på att få en plats till nästa omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...