onsdag 1 februari 2012

ENERGI - SÅ FÅR DU MER ENERGI TILL KROPP OCH SJÄL!

Jag kommer att publicera en hel del artiklar om energi - din fysiska och psykiska energi under våren. Det är ett av mina stora intresseområden och vid min undersökning i början av året då jag frågade vad ni ville läsa mer om var just "Ökad energi" i topp.

Så här års är den extra påtaglig - bristen på energi!
Många av oss känner oss trötta och slitna, både fysiskt och psykiskt.
Det har till stor del att göra med den mörka årstiden och att våra kroppar har förbrukat all D-vitamin som våra kroppar likt ett batteri laddade energi med av solens strålar under sommaren.

Människan är i allra högsta grad en energivarelse. Vi kräver energi för att kunna leva och vi ger på olika sätt energi till vår omvärld.
Vi är beroende av fysisk energi, sådant som får vår kropp att fungera. Vi är också beroende av psykisk energi vilket innebär sådant som får oss att må mentalt bra.
Den fysiska energin som du behöver får du främst genom maten du äter och drycken du dricker - ditt bränsle. Du får den också genom luften du andas. För att ha en bra fysisk energinivå krävs också att du har en bra balans mellan aktivitet och vila/sömn
Den psykiska energin får du genom de tankar du tänker, genom hur du (väljer) att tolka och agera på det du är med om i tillvaron.


Du kan inte alltid påverka din energinivå. Ibland inträffar sådant som du varken planerat, önskar eller rår för, men för det mesta kan du göra VÄLDIGT MYCKET för att öka både din fysiska och psykiska energin.

Följ med här på min blogg under de närmaste veckorna, så kommer du att få massor med tips på vad du kan göra för att känna dig både starkare och friskare genom att göra det bästa du kan efter dina förutsättningar för att förbättra dina energinivåer. Det bästa av allt är att du kommer att se och känna positiva resultat snabbt.

Ställ gärna frågor till mig om detta område! Kom med förslag på sådant du vill läsa om eller fråga om något är oklart. Det går bra att ställa frågor eller komma med tips direkt här på bloggen i en kommentar, eller om du vill vara anonym genom att mejla mig på: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se.

Häng med på väg mot en härligt energifylld vår!




1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...