lördag 7 januari 2012

TÄNK DIG SMAL - NY KURSSTART I FEBRUARI

Nu är det snart dags för fjärde omgången av min populära distanskurs "Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT" att starta - den 6 februari. Det här är en av mina absoluta favoritmetoder och det är fantastisk roligt varenda gång jag startar upp ett nytt gäng.

Metoden går ut på att du ska bli medveten om dina tankar och dina vanor kring mat och ätande. De allra flesta av oss vet ju faktiskt idag vad vi bör och inte bör äta för att gå ner eller behålla vår vikt. Ändå är det så oerhört svårt. Det beror på att väldigt många av oss är känsloätare eller har tankar om oss själva eller ätandet som inte är rationella eller stämmer överens med verkligheten. Under kursens gång får du successivt lära dig att uppmärksamma dina tankar, lära dig att ersätta dem med bättre och fungerande samtidigt som du jobbar med att få bättre matvanor och rutiner kring ditt ätande. Samtidigt som du jobbar med detta följer du en diet som du själv väljer och som du tror kommer att fungerar för dig. Du kan också välja att enbart följa själva KBT-programmet och kanske skippa onödig "mat" såsom godis, chips, kakor etc.

Som deltagare får du tillgång till en gemensam blogg (stängd för allmänheten) och en gemensam sida på Facebook(inget krav att vara med där). Bloggen är ett gemensamt forum där du får kursmaterialet av mig och möjlighet att skriva egna inlägg, ställa frågor och diskutera med övriga deltagare. Ni kan alltså dra nytta av varandras erfarenheter under denna kurs, något som är mycket givande.

Den här omgången har du möjlighet att välja två olika typer av deltagande:

  1. Det traditionella med tillgång till privat coaching av mig per telefon/mejl. Kostnad 1795:- för 12 veckor (200:- rabatt om du följer min blogg eller Facebooksida). Kan delbetalas på två tillfällen.
  2. Följa kursen via bloggen och om du vill Facebook, men inte ha tillgång till den privata coachingen. Passar dig som tycker om att arbeta självständigt och som inte tror att du behöver så mycket personligt stöd. Du har ändå möjlighet att delta i diskussioner och ställa frågor på våra gemensamma forum. Kostnad 595:- (kan delas upp på två betalningstillfällen)
Så här säger några deltagare som har gått kursen tidigare:
" Jag har bantat hela mitt vuxna liv, det är nästan 40 år. Inte har jag gått ner i vikt av det, utan tvärt om. Nu förstår jag att jag helt enkelt har tänkt på fel sätt och det är så fantastiskt att ha hittat redskap som jag redan nu känner de positiva effekterna av. Jag känner mig så stolt och glad och vet att jag kommer att klara det här den här gången". Eva 61 år

"Tänk om jag hade gjort det här tidigare! Vad mycket jag hade vunnit då, inte bara med maten och vikten tänker jag, utan överhuvudtaget med mig själv och min självkänsla". Britt-Inger 54 år

" Jag blir bara gladare och gladare för varje vecka som går. Det fungerar verkligen. Det var en väninna som rekommenderade kursen som hade gått den omgången innan, och hon var så nöjd. Nu är jag lika glad och nöjd som hon." Ann 32

Om du vill vara med i denna omgång som startar 6 februari, så mejla till kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se. Det är ett begränsat antal platser kvar och redan nu är drygt hälften av platserna uppbokade, så vänta inte för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...