onsdag 4 januari 2012

MATDAGBOKEN - BRA HJÄLP FÖR DIG SOM VILL GÅ NER I VIKT


Vill passa på att tipsa om en sida/funktion som verkligen är jättebra för dig som har som mål att gå ner i vikt. Jag har testat själv i några dagar därför att jag tycker att det är viktigt att det jag rekommenderar är något som jag själv verkligen tycker är bra. Jag är imponerad över alla finesser och funktioner som finns på sida.

Matdagboken.se är en sida/funktion för dig som behöver ha koll på själv vad du ska och vad du har stoppat i dig. Du kan kombinera dina egna menyer och genom att mata in dem i databasen få exakt innehåll på allt från kolhydrater till vitaminer. Det finns också färdiga menyer att följa för dig som vill ha det enkelt och uttänkt redan.
Vill du ha pepping och tips från andra kan du lägga upp en blogg, delta i grupper och ställa frågor till andra i forumet. Du kan välja att vara helt anonym och bara själv ha tillgång till dina uppgifter, delta under pseudonym och dela med dig eller att vara helt öppen med vem du är och hur det går för dig. Du väljer det som passar dig bäst.

Det finns proffshjälp att få då du har möjlighet att ställa frågor till kostrådgivare, tränings- och motionsrådgivare, psykolog och yogainstruktör samt en kock.

Du kan registrera dig på Matdagboken.se och delta helt utan kostnad, men då har du begränsade möjligheter att använda alla funktioner. Det är dock ett jättebra sätt att testa några dagar/veckor för att lära känna konceptet. Om du känner att du vill ta del av alla finesser väljer du att lösa ett medlemskap på 3, 6 eller 12 månader.

Det här är en metod som passar dig som gillar att ha megakoll på vad du stoppar i dig. Gillar att se i tabeller och diagram hur det går för dig och vad maten du stoppar i dig (mycket bra visuellt). Och naturligtvis för dig som gillar att bli peppad av andra som arbetar för samma mål som du.
Det som är negativt är att det är tidskrävande att i början skriva in alla maträtter i din meny. Allt eftersom kommer du att ha färdiga menyer och måltider och då går det mycket fortare.

För dig som VET med dig att dina matovanor mer handlar om dina tankar och känslor, så rekommenderar jag så klart min distanskurs Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT. Ny kursstart är den 6 februari. Läs mer om kursen upplägg innehåll och om hur du anmäler dig HÄR.
För övrigt är en kombination av min kurs Tänk Dig Smal och Matdagboken den ultimata lösningen för dig som verkligen vill satsa på en viktminskning.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, verkar vara en jättebra sida :)

    SvaraRadera
  2. Hälsokick - jag tycker också att den verkar riktigt bra. Så heltäckande och passar alla oavsett mål och metod. Det gillar jag! Har inte satt mig in i alla finesser ännu.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...