tisdag 13 december 2011

VISUALISERA DITT 2012 - GÖR EN PASSIONSTAVLA

Min Passionstavla för 2012

Vi människor påverkas oerhört mycket av bilder - mer än vad vi själva förstår. Bilder påverkar både vårt omedvetna och medvetna, och därför är det självklart viktigt att du omger dig med bilder på sådant som du uppskattar och som påverkar dig positivt.

I min Passionscoachning ingår det att göra en Passionstavla. Passionstavlor får även de som kommer på min föreläsning Livskraft göra. Det är också en både rolig och effektiv övning att göra i grupp - exempelvis i ett arbetslag där man ska visualisera ett gemensamt ord (Samarbete, Arbetsglädje etc.) eller som en jätterolig "övning" att göra tillsammans med familjen.

En Passionstavla visar bilder och text på det du önskar dig av framtiden. Sådant som du vill uppleva, drömmar du vill uppnå, känslor du vill känna. Det kan vara sådant som redan nu finns i ditt liv och sådant som du vill lämna utrymme för i framtiden. Det finns egentligen inga som helst regler för hur en Passionstavla ska se ut. Det viktigaste är att den blir en symbol för dig över hur du vill uppleva din framtid.

Nu har jag gjort min Passionstavla för 2012. Det är den du ser på bilden ovan. Där finns bilder och ord som är viktiga för mig under det kommande året att uppnå och uppleva. Tavlan sitter nu ovanför skrivbordet där jag sitter och arbetar varje dag. Där kommer den att påminna mig och få mig att känna glädje och tillförsikt.

Det är verkligen roligt att tillverka sin Passionstavla. Det är bara din fantasi som sätter gränserna. Nu är det din tur! Det du behöver är:
  1. Bilder; från tidningar, reklam, foton, från Internet etc.
  2. Papper att klistra bilderna på, gärna stort. Själv använde jag mig av ett papper i A3 format.
  3. Färgpennor att skriva och rita med.
  4. Listift
  5. Sax
Sedan är det bara att sätta i gång! Du kan ha en klar bild av vad din Passionstavla ska innehålla för bilder eller text innan du startar, eller så låter du inspirationen komma medan du bläddrar, klipper och  klistrar.
Du får gärna mejla en bild på din färdiga Passionstavla till mig på: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se, eller kommentera med länk om du visar din Passionstavla på din blogg. Jag blir alltid lika härligt inspirerad av att se andras Passionstavlor.

Lycka Till!


2 kommentarer:

  1. En väldigt bra idé som jag ska omsätta i praktiken för egen del :-)
    // Kikki

    SvaraRadera
  2. Idag har jag gjort en ny passionstavla. Båda ska jag sätta upp på jobbet.

    /Åsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...