fredag 11 november 2011

11.11.11 - EN DAG FÖR FÖRÄNDRING

I dag är det den 11 november 2011 - alltså 11.11.11. Detta inlägg publiceras klockan 11.11.
Det här är en magisk dag menar många. Enligt numerologin innebär alla "dubbla siffror" ( 11, 22, 33 osv) något stort och speciellt. Just siffran 11 ska handla om själens strävan mot det bättre och det gudomliga.
Många som sysslar med numerologi (inte jag, jag är bara nyfiken), menar att det i och med detta datum kommer att inträffa ett skifte i världen. Även andra "läror" är inne på samma sak. Det är tid för något nytt. Tid för andlighet och kärlek att bli ta den plats de behöver i vår värld.

Många människor världen över kommer att yoga, meditera och på andra sätt försöka få kontakt med både sig själva och andra medmänniskor idag. Inte minst klockan 11.11 då tiden blir extra magisk.

Jag tycker att det här är lite spännande. Men jag har inte någon egen kunskap eller erfarenhet av detta. Däremot tilltalas jag mycket av tanken på att det är ett skifte på gång. Ett skifte som innebär att vi börjar inse att vi måste gå från tankar av egoism och konkurrens till tankar av kärlek och gemenskap. Det är inte det förhållningssättet som har präglat människans liv på jorden hittills - men det är dags nu!

Jag tror på människan och människans förmåga att skapa förändring. Om det nu är dags för positiva förändringar, så är det vi själva som står för dem. Vi kan alla skapa magi i vår egen och andras världar. Det är inte så mycket som behövs för att sprida kärlek och vänlighet. Ett leende och några vänliga ord kan vara den magi som behövs i en annan människas liv.

Så min fråga till dig är:
  • Hur skapar DU magi idag, denna magiska dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...