måndag 10 oktober 2011

JAG ÄR KRÖNIKÖR PÅ QOOLA QVINNOR

Du har väl inte missat nätverkssajten för företagsamma kvinnor - Qoola Qvinnor?
Om du inte har upptäckt allt härligt som bjuds där, så tycker jag verkligen att du ska besöka sidan. Nätverkssajten startades av Siv Thuresdotter för ett år sedan. Hennes tanke var att skapa utrymme för kvinnor att dela med sig av sina tankar och erfarenheter - allt för att berika och berikas. Och hon har verkligen lyckats. Den tillhörande sidan på Facebook har i skrivande stund 7246 "gillare".

Till Qoola Qvinnors nätverksajt är alla kvinnor välkomna, både privatpersoner och företagare. Sidan fungerar som en mötesplats och inspirationskälla inom de mest skilda områden: skönhet, personlig utveckling, företagande, friskvård, ekonomi, inredning, företagande, mat... ja allt du kan tänka som kan vara av intresse.

Nu i oktober och några veckor framöver kommer jag bland andra att i egenskap av krönikör på Qoola Qvinnor att finnas på sidan varje måndag för att skriva om vilka vinster du kan göra i ditt liv genom att se på dig själv som ett aktiebolag - "Aktiebolaget Jag". Många kvinnor (och män) känner ett missnöje över att de inte har någon bra struktur och inte hinner med vare sig det de vill eller behöver på sin fritid. Jag har en tanke som jag kommer att dela med er på QoolaQvinnor.se att vi har mycket att vinna på att ta med oss en del av strukturen från arbetslivet till vårt privatliv. För om du har en fungerande grundstruktur, kommer du att märka att det är så mycket lättare att vara spontan och hinna med alla de där härliga infallen som du längtar efter.


1 kommentar:

  1. Heja dig Ulrika, Tack för det fina inlägget om QoolaQvinnor.se. Du är så hjärtinnerligt välkommen som krönikör. Även om vi samarbetat flera gånger förut så är ju detta en milstolpe, och du vet hur jag har drömt om att få ha just denna typ av aktivitet på sajten. Nu är det verklighet och du är där och stöttar mig som vanligt!

    Du är världens bästa Ulrika Coach och Inspiratör! Tack för ett första kanoninlägg idag! Responsen har varit enormt bra - massor av besök på sajten och mycket har hänt på FB också.

    Imorgon, tisdag, får vi läsa om hur det är att bära på författardrömmar som blir verklighet - och ett helt gäng bokbloggare kommer att dela med sig om skrivandets konst tisdagarna framöver.

    Kramar från Siv på QoolaQvinnor.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...