torsdag 8 september 2011

EILAS HUDVÅRD - MIN ÖVERLÄGSNA FAVORIT



När det gäller att ta hand om sig (mig), både vad gäller vad jag stoppar i mig i form av mat och vad jag tvättar och smörjer mig med, så vill jag gärna att det ska vara så hälsosamt som möjligt. Nu är jag ingen rabiat fanatiker inom något område. Jag kan absolut äta en chokladbiskvi (eller två), köpa en påse smågodis (även om det blir alltmer sällan - smakar inte ens gott längre konstigt nog) eller tvätta händerna i en tvål som innehåller både parabener och annat konstgjort. Men, jag mår bättre både till kropp och själ när produkter jag stoppar i eller utanpå min kropp är bra för mig. Därför blir det helt naturligt att jag också väljer sådana alternativ så ofta jag bara kan. Har jag valmöjligheten, så blir det lätt. I annat fall kan jag välja något annat utan att drabbas av kliniskt dåligt samvete.

Ett av mina absoluta favoritmärken när det gäller kropps- och hudvård är Eilas, som ni ser att jag gör reklam för här på min blogg. För övrigt vill jag gärna förtydliga att jag enbart gör reklam för produkter/företag som jag själv använder/anlitar och som jag i min tur gärna rekommenderar. Tillbaka till Eilas vars produkter jag har använt i flera år nu. Eilas tillverkar själva naturliga produkter baserade på ekologiska råvaror med vegitabiliskt ursprung. Inga konstigheter med andra ord. Dessutom har de mycket bra priser och ett stort utbud inom:

  • Hudvård
  • Ansiktsvård
  • Kroppsvård
  • Hårvård
  • Massage
  • Barn
Min personliga favorit som jag inte överlever utan (en lätt överdrift, men närmare sanningen än du tror) är Eilas Aloekräm för torr hy. Jag har i många år letat efter en bra kräm som kan hålla min hy i ansiktet mjuk och fin under alla årstider. Jag har provat det mesta på marknaden, både billigast möjligt från snabbköpet till det mest exklusiva från "fina parfymeriet" - inget av det hjälpte mot min mycket torra hy. Inte förrän jag provade denna kräm.

Positivt med Eilas är också att du kan beställa  produktprover. På så sätt kan du prova dig fram utan att behöva köpa fullstora förpackningar.
Andra produkter som jag tycker mycket om och använder är:


1 kommentar:

  1. Det är ju jättebra att du hittat dina favoriter. MEN jag måste få tipsa dig om mina dito. Du pratar om Elias ansiktskräm med 70% aloevera. Själv använder jag "riktiga" aloeveraprodukter för in- och utsidan. Och jag lovar - skulle du prova så skulle du inte använda nåt annat!!!
    Kolla www.aloevera-boden.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...