onsdag 17 augusti 2011

GÅ NER I VIKT MED DISTANSKURSEN "TÄNK DIG SMAL"

Vill du gå ner i vikt? Lite, eller mycket?
Har du provat "allt" tidigare, men inte lyckats nå ditt mål? Eller når du mål ett tag, men sedan går det utför/uppför igen?
Då kan distanskursen Tänk Dig Smal vara något för dig.


Att gå ner i vikt handlar väldigt lite om dina kunskaper om mat, och istället väldigt mycket om dina tankar och ditt beteende kring mat och ätande. Det är därför KBT (Kognitiv Beteendeterapi) är ett sådant fantastisk redskap i sådana här sammanhang. I "Tänk dig smal" får du lära dig hur du ska förändra dina tankar och vanor så att du kan gå ner i vikt en gång för alla och behålla din nya vikt.
Metod baseras på boken "The Beck Diet Solution: train your brain to think like a thin person" av Judith S. Beck - översatt och anpassad till svenska förhållanden av mig.
Du ska också välja någon form av diet att följa. Vilken bestämmer du själv. Den ska dock vara hälsosam och kunna fungera utan problem en längre tid.

Kursen är en distanskurs med ett sluten blogg enbart för deltagarna som gemensam plattform/diskussionsforum. Du kan välja att vara anonym om du föredrar det. Vi håller på i 12 veckor och du får varannan dag en ny uppgift/övning på bloggen.
Om intresse finns kan vi även diskutera på Facebook i en sluten grupp.

Varannan vecka har du tillgång till ett privat coachingsamtal per telefon med mig under 30 minuter. Då får du rådgivning efter dina speciella behov och önskemål. Om du föredrar, så kan vi istället ha mejlkontakt där jag svarar på dina privata frågor via mejl.

Under kursen får du bland mycket annat lära dig:
Att planera ditt ätande.
Att äta med mindfulness.
Lära dig att hantera dina Saboterande tankar.
Lära dig att hantera "misslyckanden".
Skapa tid och energi.
Lär dig skillnad mellan hunger, önskningar och begär.


Så här säger några av kursdeltagarna som tidigare har gått kursen:

"Den här resan blir bara mer och mer spännande! Jag har lärt mej mkt om mej själv och har så smått börjat förstå varför jag inte har nått ända fram tidigare. Att saboterande tankar kunde ställa till det så mkt var jag inte överhuvudtaget medveten om, en riktig aha-upplevelse. Inte heller att dagligen upprepade peptalk kunde stötta så mkt :-)"

"Nu fattar jag varför jag aldrig har lyckats med att gå ner i vikt tidigare. Då har jag liksom hela tiden förstört för mig själv. Jag var jättebra på att misslyckas. När känns inte det möjligt längre."

Jag är så jävla stolt över mig själv! Det är inte lätt, men jag förstår och känner hur viktigt det är att lära sig det här. Livsviktigt för mig. Så glad och tacksam över att jag fick möjlighet att vara med här."


De kunskaperna du får i den här kursen har du inte bara användning av när det gäller att gå ner i vikt, utan du kommer att kunna hantera många andra situationer i livet på ett bättre sätt genom det du lär dig. En mycket 
god investering med andra ord.


Vid varje kurstillfälle finns det plats för 10 deltagare. Det går bra att preliminärboka en plats i en kommande kurs om du vill vara säker på att få en plats. 


Aktuella Kurser:

  • 15 augusti - 6 november:  Pågår - FULLBOKAD
  • 7 november - 29 januari: finns platser kvar (först till kvarn)
  • 6 februari - 29 april: finns platser kvar (först till kvarn)
Antal platser: 10 deltagare per kurstillfälle
Kostnad 1595:- (kan delas upp på två tillfällen) 200:- rabatt för bloggföljare eller de som "gillar" min sida på Facebook




Om du vill vara säker på att få en plats, kan du preliminärboka redan nu genom att mejla till: 
kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se. Ange namn, adress, telefonnummer, mejladress, vilket datum du vill gå kursen samt om du ev. har någon rabatt. Du får sedan bekräfta din plats senast två veckor innan kursstart.

Om du har några frågor, kontakta gärna mig på: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se.

1 kommentar:

  1. vilken bra blogg du har!
    Kikar in då och då.

    Titta gärna in hos mig och följ med på min viktresa.

    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...