lördag 30 juli 2011

GRÖNA KUREN - EN BIT PÅ VÄG

Sköna Gröna kuren (klicka om du vill läsa mer om vad den innebär). Jag har hållit på sedan i onsdags och nu är det lördag, alltså är jag inne på min fjärde dag. Jag mår bra och känner inte av några större "biverkningar". Jag var lite tröttare än vanligt de första dagarna, men annars flyter det på fint. Jag tänker att jag ska hålla på i 14 dagar.

Egentligen skiljer sig inte Gröna Kuren så mycket från min vanliga kosthållning. Det jag i och med denna kur helt utesluter är socker (vilket jag annars försöker vara sparsam med, men inte fanatiskt utesluter) samt frukt, bär och grönsaker med färg (=sockerinnehåll). Att jag spenderade en vecka i Grekland och slarvade lite med min LCHF-kost är säkert anledningen till att jag känner lite trötthet - kolhydraterna försvinner ur kroppen. Men nu är jag snart tillbaka på banan igen, och det känns skönt att rensa kroppen på det här viset.

God mat får jag äta dessutom! Vad sägs om:

  • Ugnsbakad kalkonfilé med fetaostgratinering.
  • Grön sparris med smör och cashewnötter.
  • Kycklingfile med avokado- och fetaoströra.
  • Mumsiga omeletter
  • MASSOR med grönsallad
På Facebook kan du följa mig och ytterligare (i nuläget) 60 deltagare. Där vi delar med oss av våra erfarenheter. 

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig ett Grönt lycka-till!

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om fler som kör LCHF! Jag har kört den kostvarianten i 3,5 år och mår superfint :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...