onsdag 27 april 2011

STYLADE HEM, SNART ETT MINNE BLOTT?

Lägenhet till salu, stylad av Fantastic Frank
Jag läser om nya grepp för att sälja hus och lägenheter.
Vi börjar tydligen tröttna på de stylade hemmen som visas upp vid försäljning och är mer benägna att bli intresserade av hus och hem där det verkar som att någon faktiskt lever.
Mäklarbyrån Fantastic Frank skapar medvetet miljöer med obäddade sängar, tidningshögar på borden och halvätna måltider på diskbänken i hemmen som ska säljas.

Jag gillar det! Hemmen är till för att levas i och ska inte enbart vara ett "objekt" som visas upp för andra som för att visa på hur perfekta, duktiga och inte minst trendmedvetna vi är. Härligt om vi (samhället) är på väg tillbaka till en mer innehållsrik vardag och att det inte till största delen handlar om välputsad yta.

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Ett hem ska se använt ut och inte bara stylat.

    Men samtidigt måste det ju finnas något lagom. Jag tycker inte att det behöver stå mat framme eller att man ska behöva kliva över saker på golvet när man tittar på nytt hem.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Jag kan lätt falla in i att det måste vara supervälstädat när vi får gäster, och får då ofta upprepa för mig själv att "det BOR faktiskt någon här och det får synas". (Sen funkar den lilla ramsan olika bra beroende på vad det är för gäster. ;-) )
    Kram!

    SvaraRadera
  3. ursh.. jag avskyr när det ligger grejor framme, tvätt och disk. Det blir rörigt och jag önskar lugn och frid i mitt hem. Skulle jag komma på en sådan husvisning skulle jag nog mer se röran än husets egen energi.
    Däremot anser jag att lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete.. :)
    Lagom är bäst men ska jag köpa ett hem vill jag gärna att det visar sin bästa sida :)

    SvaraRadera
  4. Men gud vilken rolig idé! :-) Gillas!!!

    SvaraRadera
  5. Camilla - jag tror att det bara var inför fotograferingarna som mäklarbyrån hade middagens rester framme. Håller med om att man vill se ett rent hem.

    Stina - ja så vi är ändå ;-).

    Fokus mot framtiden - gå in och titta på bilderna på deras hemsida så får du se. Jag förstår att det är framgångsrika, för det ser rätt läcker ut.

    Annika - eller hur :-)!

    SvaraRadera
  6. Håller helt med! Samtidigt får det ju inte se skitigt ut. Det är en balansgång.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...