lördag 9 april 2011

GÅRDAGENS LÖPTUR

Bild lånad från Nike
Gårdagens löprunda, som var den sjätte i ordningen, kändes faktiskt som just en löprunda. Visst, jag har inte världens fart ännu, men springer hela vägen. Alla 5,5 kilometerna. Det häftigaste var nästa känslan av att ju mer fart jag fick i benen, desto lättare blev det att springa.
Jag har tagit till mig av tipsen i "löparskolan" och känner att jag får lite mer "schwung" i stegen. Det känns lättare att springa. Jag märker också att jag har mer ork och driv. Skulle kunna springa längre reda nu, men väljer att hålla mig till samma distans och satsar istället på att få upp farten mer. Mitt första delmål är att springa 5,5 km under 35 minuter. Nästa delmål är under 30 minuter. Sen ger jag mig på milen!
Springer du? Hur går det för dig?

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att springa. Meditation för hjärnan. Jag skulle bli galen om jag inte fick springa =)

    SvaraRadera
  2. Det var premiär i nya skorna idag! Härligt:) Blandade både gåing o jogging o känner mig nöjd!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...