torsdag 21 april 2011

10 LÖPARRUNDOR BELÖNAS MED LÖPARTIGHTS

bild från se.rohnisch.com
Nu har jag sprungit 10 gånger i vår. Det känns bättre och bättre för varje gång. Nu har jag kommit till det stadiet att jag börjar längta till nästa löprunda nästan innan jag kommit hem från den jag håller på med. En härlig känsla.
För att peppa mig till att börja med (nu gör endorfinerna jobbet) så bestämde jag mig för en belöning när jag sprungit 10 gånger. Jag skulle köpa ett par löpartights. Jag tycker att alla andra som springer och har löpartights på sig ser så "proffsiga" ut. Jag har full insikt i att jag inte kommer att se lika proffsig ut alls - klär inte i tights... Men, det blir en härligt proffsig känsla ändå. Jag tänker på det min mormor alltid skojade med mig om när jag hade sytt några mindre lyckade kreationer i barndomen: - Spring fort och le, då är det ingen som ser hur du ser ut.
10 gånger är sprungna och jag har köpt dessa tighs från Röhnisch.

Som jag skrivit om tidigare så brukar jag alltid rekommendera att man belönar sig för antalet gånger man har gjort något positivt snarare än för vilket resultat man har uppnått. Detta för att det stimulerar till att skaffa nya och goda vanor.
När jag har sprungit 15 gånger ska jag boka tid för massage. När jag har sprungit 20 gånger ska jag boka tid för fotvårdsbehandling (pedikyr).
Nu håller jag tummarna för att jag inte blir smittad av jätteförkylningen som flera i familjen går och bär på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...