måndag 27 december 2010

MERA TIPS - FILM DENNA GÅNG

Jag fortsätter att tipsa!
Den här gången om den alldeles underbara filmen "An Education".
Den handlar om en 16-årig flicka som i princip har en snitslad bana rakt in på Oxford. Men så träffar hon den äldre mannen med sportbil som erbjuder fina middagar, resor och all den lyx som bara en 16-årig flicka normalt kan drömma om.
En jättefin historia som berättas då där underbart som bara engelsmännen kan. Inte förutsägbar. Inte "snaskig". Inte moralpredikande.
Bara alldeles underbar!
Vet inte om den visas på biograferna längre, jag hyrde den på DVD.

2 kommentarer:

  1. jag såg den här för ett par veckor sedan och den var verkligen bra :) en annan film som kan rekommenderas är "the greatest". tjejen i an educatíon gör en otroligt bra roll i den.

    Gott nytt år Ulrika! :)

    SvaraRadera
  2. Molly - tack för tipset.Den ska jag ta och kolla upp. Hon var fantastisk, tjejen som spelar huvudrollen.
    Jag önskar dig en fina avslutning på detta år och ett alldeles underbart 2011.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...