lördag 18 december 2010

JULKLAPPAR MED HJÄRTA OCH MENING


Att få möjligheten att fira en jul i överföd tillsammans med nära och kära är ingen självklarthet i världen - tvärtom.
Om du lider av "köpa-julklappar-i-sista-minute-ångest" och dessutom känner dig osäker på vad du ska köpa, så tycker jag definitivt att du ska titta in på  Tidningen PS! blogg där Maria tipsar om smarta, goda och vettiga julklappar från bl.a Action Aid, Röda Korset, Rädda barnen, Unicef och Läkare utan gränser.

Hos Action Aid kan du tillexempel ge bort en get, en bikupa eller en cykel till någon i världen som behöver det väl. Din vän får ett gåvobrev som sin julklapp. Ett bra sätt att glädja många på.

3 kommentarer:

  1. Jag har flera gånger köpt den typen av julklapp och det är bästa klappen till den som har allt.

    SvaraRadera
  2. Har köpt två åsnor av Action Aid till min dotter och hennes kusin, 20 resp 18 år. Förra året fick dom varsitt får och blev glädjande nog jätteglada!

    SvaraRadera
  3. Stort tack för att du tipsar om ActionAid och våra julklappar mot fattigdom.

    Jag var nyligen i Etiopien och besökte bland annat get-projekt i en by i södra delen av landet för att se hur projekten fungerar i verkligheten. Och den fungerar bra!

    I byn jag besökte gick nu alla barn i skolan igen – när de inte längre behövde hjälpa till med familjens försörjning – tack vare getterna!

    Med varma hälsningar – och GOD JUL!

    Catrin Rising
    ActionAid

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...