onsdag 24 november 2010

JAG GJORDE EN PAPPHAMMAR


Jag gjorde en Papphammar idag! Undervisade i en åk 1-2 och skulle berätta för barnen att det eventuellt var ett snöoväder på gång in söderifrån. Alltså ritar jag upp Sverige i en förenklad modell och ritar sedan gränsen för var ungefär snöovädret var i nuläget. Börjar gapskratta när jag inser att jag precis har gjort som Papphammar, men de stackars barnen förstod så klart ingenting.
De undrade nog mest varför fröken stod dubbelvikt med tårarna sprutade, och var det verkligen en snopp hon hade ritat på tavlan???
Ett gott skratt förlänger livet säger man ju :-).

6 kommentarer:

  1. Haha, vad dråpligt.. kan tro att de funderade....

    SvaraRadera
  2. Du är för härlig! Synd att dom inte var lite äldre så du hade fått ett riktigt gapflabb från klassen. :)

    SvaraRadera
  3. ... så i morgon visar du Papphammar för barnen så de förstår humorn?
    Har man sagt A måste man säga B.. det vet väl du?
    ;)

    SvaraRadera
  4. Elivra - det förstod ingenting ;-).

    Kärvegård Konsult - eller hur !

    Fokus mot framtiden - jag kanske skulle ta och göra det ja. Går ju faktiskt att visa på Smartboarden...

    SvaraRadera
  5. Åh, vad du är rolig;)!!
    Det är bra för barnen att se att fröken har roligt på jobbet.
    Ha en bra dag<3!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...