söndag 14 november 2010

FOKUS PÅ RÄTT SAKER TAR DIG I MÅL

I boken "Pippi Power: 7 vägar till kvinnlig kraft" har författaren Gitte Jörgensen intervjuat flera framstående personer för att höra om deras tankar och erfarenheter i livet - speciellt då relaterat till hur de har förverkligat sig själva.
I en intervju med vår svenska författare Martin Haag, berättar Martina så här:

" Jag har fått en eller annan idé och har tyckt att den är helt fantastisk, men efter en tid, då jag kanske inte har fått någon snabb respons och återkoppling på idén från omvärlden, har jag tänkt: "Jaha, då var det nog inte det som var meningen ändå... Det jag övar mig på nu är att hålla fokus. Att stanna kvar i det jag tror på och hålla min uppmärksamhet riktad mot det. Bestämma mig för att nu är det den här idén/artikeln/föredraget/boken/semestern/eller något annat som är i fokus, och så ska det vara. Jag tror att det är en bra idé att fråga sig själv varje morgon: Var är mitt fokus idag?"

Men EXAKT Martina!!!Det är ju det som det handlar om för att vi ska komma dit vi vill.
Nr.1. Hitta det som VERKLIGEN ÄR VIKTIGT för dig i livet - din PASSION (eller för dagen om du föredrar det).
Nr 2. Håll FOKUS på det.

Precis det som PASSIONSCOACHNINGEN handlar om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...