onsdag 4 augusti 2010

BRA ATT BYTA IBLAND

Så här när det börjar närma sig hösten (jodå, så är det allt, fastän vi kan ha en bit sommar kvar ännu), så brukar jag alltid börja längta efter"nytt" på något plan. Det känns som om hösten är ett bra läge för nystart. En ny årstid och nya möjligheter.
I år känner jag för att byta frisyr, OCH frisör.
Jag har en jättebra och duktig frisör som jag klippt mig hos mig många år. Ändå känner jag att det kan vara roligt att prova någon ny. Jag tänker att det är som med vänner. Man har flera stycken gamla vänner som man vet alltid finns där oavsett. Och det är underbart och jag är otroligt glad och tacksam över det.
Det finns egentligen bara en nackdel med gamla vänner som känner dig väl. Det VET vad du vill och behöver, och det kan också vara det som gör att du aldrig ställs inför några nya utmaningar. Frågar du en god vän om hur du ska handla i ett speciellt läge, så känner hon dig så väl att hon vet vad du vill. Och det kanske inte alltid är det som man behöver höra och göra. Du ställs aldrig inför nya alternativ och möjligheter.

Så jag scannade frisörmarknaden i Västerås och ringde och bokade tid på en salong som fått många positiva omdömen. Jag presenterade mig och sa att jag ville boka tid för klippning. Hon på salongen som svarade undrade om det var någon särskild frisör som jag vill klippa mig hos. Jag förklarade att jag inte klippt mig hos dem tidigare, men att jag hade hört att det var många som var så nöjda för att de var duktiga.
- Ja, det är vi. Vi är jätteduktiga här! svarade tjejen som att det var helt självklart.
Jag tyckte att det var ett sådant underbart och självklart svar.
Det tycker själva att de är duktiga och de vågar står för det. Så härligt! Det skulle fler göra!

Nu återstår att se resultatet av min klippning, men den är inte förrän i morgon ;-)....

6 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Spännande... Det där med hår kan ju vara en känslig sak...! :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt att höra någon som är så stolt över sitt jobb. (själv är jag nu fast hos en frisör, eftersom jag alltid tidigare bytt frisör från gång till gång)

    SvaraRadera
  4. Ja det kan vara gott att byta frisör om man har ett normalt hår :)
    Själv släpper jag inte vem som helst i närheten av mitt hår efter att det blivit ett par katastrofer.....
    Ser fram emot att se resultatet av ditt "våghalsiga levene" ))

    SvaraRadera
  5. tant t - ja, vi vet ju inte vad vi har att vänta ;-)...

    Monica - en sak är alldeles säker, det växer ut igen. Jag har varit frisyrmodell i snart 20 år av och till. Jag tror att jag har haft det mesta i frisyrväg och färg ;-).

    Marie - visst är det! Det gjorde mig så glad.Bra att du hittat en frisör du trivs med.

    Fokus mot framtiden - mitt hår är helt onormal ;-). Men frisörerna brukar tycka om att grejja med det. Inge jag själv...

    SvaraRadera
  6. Jag känner mig nästan lite otrogen om jag går till en annan frisör. Knasigt, men det är nog vanligt. Särskilt om man bor på en liten ort. Men du blev jätte fin i håret!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...