fredag 2 juli 2010

JAG BÖRJAR LÄNGTA EFTER DETOX


Både kropp och själ längtar efter en detoxkur. Jag brukar köra en kur ett par gånger om året, och nu känns det som om det är dags igen. Jag gör helt enkelt så att jag under 10 dagar äter: frukt, bär, grönsaker, nötter, frön, quinoa, bönor, linser, ost från får och get, grekisk yoghurt och honung. Jag dricker frukt- och grönsaksjuicer, vatten och grönt te. Jag brukar må kanon både under och efter min detox. Det blir en riktig energikick och spark i baken.
Jag tror bestämt att jag ska ta och köra i gång i morgon! Lika bra att direkt gå och ladda inköpslistan med massa nyttigheter...
Låter det spännande kan du läsa mer om mina tidigare "detoxäventyr" HÄR.

4 kommentarer:

  1. HEJ

    JAG PLUGGAR TILL BETEENDEVETARE TERMIN 2,HAR LITE FRÅGOR KRING DET, VILKEN INRIKTNING HAR DU?
    VAD KAN DU JOBBA MED?


    MVH

    SvaraRadera
  2. ali - vad roligt att du läser till beteendevetare. Det är verkligen en kanonutbildning. Jag är pedagog i botten, så det hade jag med mig sedan tidigare. På det beteendevetenskapliga programmet valde jag psykologi som inriktning, arbetslivs- och socialpsykologi. Läste även en del kurser i ledarskap, juridik och samtalsmedtodik.
    Det som är både bra och dåligt med det beteendevetenskapliga programmet är att utbildningen är så bred. Det är en stor fördel om du vet innan VAD du vill arbeta med så att du kan välja kurser som passa och krävs för det. Annars riskerar du att läsa sådant som egentligen inte "passar" ihop för ett specifikt yrke.
    Med min inriktning kan jag arbeta antingen mot personligutveckling eller med personal- och HR-frågor.
    Lycka till med studierna!

    SvaraRadera
  3. Ulrika, använder du något speciellt detoxmedel (pulver eller kapslar) eller äter du bara enligt detoxtänket?

    SvaraRadera
  4. Varför inte alltid äta så om du mår bra av det? Varför bara under en period, vad händer om du fortsätter?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...