lördag 15 maj 2010

NY FAVORIT






Hittade en ny "favorit" i mobilen i går. Det visade sig att jag hade programvaran för STORYTEL (klicka för att komma dit!) och när jag undersökte närmare så var det hur smidigt som helst att ladda ner ljudböcker. Ljudböckerna strömmas, vilket innebär att man inte behöver ha något extra utrymme på mobilen.
Jag har testat några dagar nu och det är hur smidigt som helst. Storytel sparar automatiskt ett "bokmärke", vilket gör att uppläsningen börjar där jag slutade lyssna sist.
Det finns mer än 1600 titlar att välja på. Jag började med Camilla Läckbergs "Predikanten". Jag har varken läst eller lyssnat på Läckberg tidigare (skäms), så det var hög tid nu. Dessutom har jag konstaterat att det finns massor av fler böcker som jag vill lyssna på. Vad sägs om:
  • "Elva minuter" av Paulo Coelho
  • "Lycka Till! av Alex Rovira och Fernando Trias de Bes
  • "Den mörka ängeln" Av Mari Jungstedt
  • "200 Expresstips för att må bra" av Else-Marie Lundin och Lena Oetterli
  • "Vart du än går är du där" av Jon Kabat-Zinn
  • "Snömannen" av Jo Nesbö
  • "Sommardöden" Måns Kallentoft
...och en jäkla massa mer lyssnansvärt. Tjohoooooo! Det är så härligt att gå ut och gå och lyssna på något inspirerande, spännande eller roligt i lurarna.

Bra priser tycker jag att det är också. När jag beställer genom mobilen kostar det 100:-/bok, men jag ska skaffa ett abonnemang så att det blir ännu billigare (89:- för en bok i månaden eller 169.- i  månaden och obegränsad tillgång på böckerna). Här ska lyssnas och promeneras!

Tipsa gärna om lyssnansvärda ljudböcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...