tisdag 18 maj 2010

MIRAKELDAGEN


Tänk dig att du vaknar upp på morgonen och ett mirakel har inträffat.
Allt är precis så som du vill ha det i livet.
Hur ser det ut runtomkring dig?
Vad gör du?
Hur lever du?
Vem/vilka har du hos dig?
Jobbar du? Med vad?

Ta penna och papper och beskriv din dag så noggrant och detaljrikt som du kan från morgon till kväll. Lägg sedan ifrån dig texten en stund och återvänd till den efter någon timme.
Vad får du för tankar?
Vad är det du önskar som du inte har?
Vad är det du redan har som du tror att du önskar?
Var det något som känns så viktigt för dig att uppnå att det är ett mål för dig att sätta upp?

Se det du skrivit som en möjlighet att hitta det goda i livet som du redan har eller som nya mål att sätta upp. Se det som en inspiration och en möjlighet. Kanske är det också så att många gånger är vardagen som vi lever i faktiskt mycket bättre och mer givande än en tillrättalagd drömvärld?

1 kommentar:

  1. Ha ha - nu skrattar jag högt.

    Gjorde denna övning själv efter att ha läst "The secret" för ett par år sedan.
    Alltså jag drömde/affirmerade/såg framför mig det som jag ville ha.

    ...efter några dagar så insåg jag att jag redan hade det precis så som jag "drömt".

    Det var bara att jämföra min levnadssituation och hälsa här i västvärldens överflöd, med mindre lottade människor på andra ställen - så förstod jag att jag redan levde i min egen drömvärld.

    Jag behövde bara fixa till min medvetenhet över vem jag jämförde mig med och inse att i närvaro med Nuet har jag redan allt.

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...