lördag 6 mars 2010

MUMSIGT FÖR DETOXAREN

Åh vad jag njuter av detoxmaten. Det finns så mycket gott att välja på att äta och inga begränsningar finns det heller på mängden. Jag äter när jag är hungrig och tills jag blir mätt helt enkelt. Viktigt att tänka på att dricka mycket också.
Dagens kostintag idag såg ut så här:
  • Frukost: Quinoagröt med russin, mandel, valnötter och honung
  • Lunch: Quornfilé med tomatröra och haloumni, yoghurt med valnötter och honung till dessert.
  • Kvällsmat: Mungbönsplättar med avokadomousse, tomat och oliver - se bilden.
  • Till mellanmål: frukt, nötter/mandel, torkade fikon, chevreost med honung.
  • Att dricka: vatten , ingefärsvatten, grönt the, färskpressade juicer.

Mätt och belåten är jag nu. Mungbönsplättarna vara underbart goda. I morgon kan hända att jag känner av lite huvudvärk pga. uteblivet koffeinintag. Det brukar vara överkomligt.

Nu blir det "Mellon" och mys med familjen i soffan. Hoppas att du också är nöjd med din lördag.

1 kommentar:

  1. Ser gott ut! Själv frossar jag just nu med hemmagjord chokladkaka..hmm..får bli lite detox i veckan kanske. Ulrika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...