måndag 22 mars 2010

BOKTIPS: FINN DIN INRE STYRKA" AV SANNA EHDIN

En av mina stora inspirationskällor är Sanna Ehdin. Hon är en relativt ny bekantskap för mig. Jag tror att jag läste min första bok av henne för bara ett par år sedan. Nu tänker jag jobba mig igenom allt hon har skrivit - och det är ett sant nöje.

Sanna Ehdin är den framgångrika forskaren/immunologen som "sadlade om" och inriktade sig mer mot helhetshälsa. Hon har skrivit en rad böcker och denna, "Finn din inre styrka" utkom 2008.
Boken är fantastiskt inspirerande och jag kommer på mig själv med att tänka: wow!, just så!, precis!, aha! under hela läsningen.
Jag delar samma grundinställning till livet och levandet som Sanna. Det gör så klart att jag tycker om och håller med om det hon skriver. Sanna har med sin forskarbakgrund, sin iver att alltid hänga med i det som är aktuellt och faktiskt ligga i framkant själv när det gäller nya rön för vårt välmående mycket nytänk att lära ut. Det gillar jag.

I den här boken skriver Sanna om kraften som vi alla har inom oss och att vi måste lyssna på och satsa på oss själva för att må bra. Hon bjuder på många konkreta tips och övningar i boken.
Jag tycker mycket om den och rekommenderar den varmt till alla som är de minsta intresserade av hälsa och egen utveckling.

Jag vill också passa på att rekommendera Sannas otroligt inspirerande blogg.

Jag ger boken en stark
NNNN (av 5)

5 kommentarer:

  1. Jag har hört mycket om den där boken och om henne. Är så sugen på att läsa den. Får försöka skrapa ihop pengar och köpa den... Kram

    SvaraRadera
  2. Ensamma mamman - den kostar 43:- på bokus ;-). Klicka på bilden så kommer du dit. Det är väl investerade pengar

    SvaraRadera
  3. Åh tack för fint tips! Det ska jag absolut hugga tag i. Jag har förresten en liten uppmaning med ett pris på bloggen idag, kolla gärna och va med. :-) Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  4. Den är ännu billigare på Adlibris, bara 35 kronor och dessutom fraktfritt :)

    SvaraRadera
  5. Anonym - tack för tipset! Det är visserligen fraktfritt på Bokus också, men då är själva boken billigare på Adlibris. Brukar oftast handla från Bokus själv då jag tycker att de generellt har lägre priser - men inte alltid verkar det som ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...