lördag 11 april 2009

RÄTTELSE JAG ANVÄNDER FIT FLOP, INTE MBT.

Ledsen om jag vilseledde är när jag skrev om MBT skor. Faktum är att det är ett par sådana här Fit Flop skor jag fick förra våren. Det är inte samma sko, men har samma funktion, dvs en sula som är "instabil" och gör att ben och bål måste spännas en aning för att hålla balans och stabilitet.
De är kanonsköna att gå i, men som jag skrev om tidigare är det betydligt mer ansträngande att gå i långa sträckor än vad man kan tro. Fit Flopen är billigare än MBT, men har också en mer begränsad användning i och med att de är så "bara". Jag använder mina inomhus nu innan barfotasäsongen är här på riktigt.
Aftonbladet skriver mer om effekten av denna typ av sko, men hänvisar till MBT skor.
Fit Flops påstås ge vikt- och centimeterminskningar, men det tror jag är överdrivet. Starkare ben och bål, det tror jag på däremot. En snyggare hållning får man på köpet dessutom.

2 kommentarer:

  1. jag använder inte flip-flops överhuvudtaget eftersom jag får välldigt ont under mina fötter. Men det är nog en vanesak.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Karin - Jag kan tro att det är väldigt svårt att gå i flop flops eller Fit Flops om man har det minsta problem med fötterna. Men du har rätt i att det defintivt handlar om vanan också. Hoppas din påsk har varit och kommer att avslutas till din belåtenhet :-D!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...